Tanítsd a vevőidet, légy a vezérhang!
Meg van az egyszeri ember, aki beszabadul egy puccos étterembe, és fogalma sincs, hogy melyik evőeszközt fogja meg? Sok film feldolgozta már. Nos a Te vevőid nagy része pont így van a borozás kultúrájával.
Az emberek szeretik a jó bort, és a hozzá tartozó szertartást is illetve érdekli is őket. Időről időre mondd el nekik, hogy mire kell figyelniük, mit kell érezniük.
A képlet nagyon egyszerű, ha egy átlagos fogyasztó elmegy egy elegánsabb helyre, akkor ott megpróbál beilleszkedni, és kínosan érzi magát, ha ez nem sikerül, épp úgy, mint az egyszeri emberünk a sok evőeszközzel. Ne a törzsvásárlóidból indulj ki, akik pontosan tudják, hogy mely évjáratok voltak kiválóak, és megmondják egy korty Cuvée után, hogy mely fajták milyen arányban lelhetők fel a borban. Az átlag fogyasztók onnan indulnak, hogy a rosé úgy készül, hogy összeöntik a vöröset a fehérrel, és a poharat marokra fogják. De ez nem azért van, mert ostobák az emberek, hanem egyszerűen nem értenek hozzá.
Tehát akkor mi a dolgod?
- Jelölj ki egy felületet, amin keresztül "beszélgetsz" a vevőiddel. A legkézenfekvőbb a Facebook oldaladat használni, vagy ha egy szinttel feljebb vagy, és vannak felíratkozóid, akkor a hírlevél is nagyszerű eszköz
- Jelölj ki egy napot a héten, vagy a hónapban, és következetesen akkor posztolj erről, az emberek szeretik a rendszerességet
- Minden alkalommal boncolj ki egy témát, ami ide tartozhat. Mesélhetsz a pohár fogásáról (hogyan kell, miért úgy) vagy hogy milyen ételhez mi az ajánlatod
Két dologra nagyon figyelj: Mindig gondolkodj a vásárlód fejével, mi az ami érdekelheti, másodszor pedig közvetlen hangnemben írj, és mellőzd a szakkifejezéseket.