A sorozatfüggők levadászása, avagy miért, hogyan és kinek írj blogot?
A blogírás időpazarlás és hülyeség, és ezzel én teljesen egyetértek... ha rosszul csinálod. Igaz ugyan, hogy fáradságos és nem hoz gyors eredményt, de ha kitartó vagy, akkor megéri a ráfordított energiát.
Sokféle stílusban lehet blogot írni. Ha tovább olvasod a cikket, akkor kifejtem, hogy egy borászatnak melyik a legmegfelelőbb. Előbb azonban foglalkozzunk kicsit azzal a 8 törvénnyel, amit minden körülmény között következetesen be kell tartanod, ha belevágsz az írásba.
- Ne add ki a blogírást külsősnek! Lehet, hogy nem vagy egy Hemingway, de senki nem is fogja elvárni tőled. Hiteles viszont csak akkor lehetsz, ha közvetlenül kommunikálsz a vevőiddel, rajongóiddal.
- Rendszeresen jelentess meg írásokat. Válassz egy számodra kényelmes intervallumot egy nap és maximum két hét között (ennél ritkábban már nem eredményes írni), és következetesen tartsd be a kijelölt időtávokat. Ha elkezdenek olvasni, akkor már tudják a rajongók, hogy mikor várhatják a következő bejelentkezést.
- Mindig nagyon ügyelj a helyesírásra és az érthető megfogalmazásra. Nem kell megijedni, ha eleinte nem megy annyira a fogalmazás, rövid idő alatt bele lehet jönni. A helyesírás ellenőrzését meg elvégzi helyettünk a számítógép, de azért érdemes átolvasni.
- Ne próbáld meg mindig kitalálni, hogy miről akar olvasni a rajongód, csak írd ki magadból a gondolataidat. Így lesz a blog hiteles és következetes, a rajongók pedig érzelmileg is kötődni fognak a boraidhoz, a Te gondolataid érdekli őket.
- Bár az írás mindig is örök érték marad, azért nem árt színesíteni a blogot képekkel, és videókkal. Ha sok a száraz szöveg, akkor könnyen megcsappan az olvasási kedv.
- Ügyelj a bejegyzés hosszára. Az én tapasztalatom az, hogy 5-6000 karakterszámnál nagyobb cikknek nem szeretnek nekiugrani az olvasók, a nagyon kifejtős bejegyzések se legyenek hosszabbak ennél. A minimum szám pedig a 2-3000, ennyi kell, hogy azért valami tartalom is legyen.
- A blogcikkekben mindig próbáld meg irányítani az olvasót linkelt kiemelésekkel, melyekkel vagy a témába vágó másik cikkre irányítod az érdeklődőt, vagy egy ide passzoló akciódra, eseményedre. Jó eszköz még erre a cikk végén megjelenő "kapcsolódó bejegyzések", vagy a tartalomba ágyazott saját banner, ami egy webshop termékedre mutat.
- Utoljára hagytam azt, hogy miről írj. Ez egy nagyon fontos eleme a blogírásnak, megér egy külön fejezetet.

Egy pohár bor segítheti az írást. :)
Ahogy azt a cikk elején is írtam, nagyon sokféleképp lehet blogot írni. Ami meggyőződésem szerint egy borászatnak a legjobban fekszik az a naplószerű blog. Gyakorlatilag olyan, mintha egy naplót vezetnél a mindennapjaidról. Elmondom miért gondolom ezt. Az egyik ok a televíziós sorozatok pszichológiája. Ha az olvasód rendszeresen kap hírt rólad, akkor kíváncsi a folytatásra, mert ha mindig egy kis időt szán rád az idejéből, akkor az élete részévé válsz. A másik ok a borrajongók borászok iránti tisztelete, és szeretete. Tehát, ha az olvasó rendszeresen kap hírt a borász körüli történésekről, akkor rendszeres olvasó lesz és alig várja a következő bejegyzést. Írni pedig bármiről lehet, ami hétköznapinak tűnik, mert az olvasónak az egyáltalán nem mindennapos. Legyen szó egy fárasztó hétről szüret közben, vagy arról, hogy milyen megfontolások alapján készítetted a rozét.
Végül mire is jó ez az egész blogos időtöltés? Először is alaposan építi a személyes márkádat, ami egy borászatnál, ahol a fogyasztónak fontos az ember aki a bort készíti, nagyon meghatározó. Másodszor ha rendszeresen érdekes tartalmakat töltesz a weboldaladra, akkor növeled a látogatószámot, amiből pedig vásárlást lehet generálni közvetlenül a webshopodban, vagy közvetetten a viszonteladóidnál.

