Mire jó a személyes márka - interjú Babiczki Lászlóval

közzétéve: 2017. február 03., péntekInterjú0 hozzászólás

Ma Magyarországon a személyes márka építése egy borásznak elengedhetetlen. A fogyasztók ugyanis nagyobb kedvvel vásárolnak olyan bort, ahol ismernek egy arcot a termék mögött. Én pedig ismerek egy embert, aki ügyesen műveli ezt a tudományt.

  Babiczki Lacival először két éve találkoztam egy business reggelin. Meg is lepődtem, mert ha valakire nem számítottam ezen a rendezvényen, az pont egy borász volt. Már akkor feltűnt, hogy mennyire energikus és lelkes. Duracell volt a srácban.

  Írhatnám, hogy figyelemmel kísértem azóta is, de nem így volt... ő került be állandóan a látóterembe akarva, akaratlanul. Az tűnt fel, hogy akárhová kattintok a neten, a csapból is ő folyik. Sok rendezvényen feltűnik, rengeteget posztol, de még arra is figyel, hogy mások aktivitását is lájkolja. Mostanra ez már szemet szúró méreteket ölt. Pár hete választották Junibor taggá, és most meg Gál Tibor Emlékdíjra jelölték. Arra gondoltam, hogy csak megkérdezem már, hogy hány órát használ a huszonnégyből, vagy mivel eszi a nokedlit, hogy ennyi mindent csinál?

  Amikor elértem, épp DiVino roadshow-n volt. A héten megjárta a fővárost már, és most épp Debrecenből tartott Győrbe, úgyhogy ráért telefonálni.

Úgy érzem néha magam, mint a cirkuszi tányérpörgetők. Mindegyik tányérnak pörögnie kell, ezért mindre figyelek.

  Az, hogy épül a személyes márkád, az egyértelműen látszik. Mennyire tudatos ez nálad?

- Eleinte nem volt az. Csak jártam én is borbemutatókat tartani és használtam a közösségi médiát, mert magam is fogyasztója voltam. Először még "Babiczki Wine" néven volt fent például a boros oldalam a Facebook-on, mert ez a cégem neve, de idővel be kellett lássam, hogy ez nem elég. Kibővítettem "Babiczki Wine – Mátrai borvidékre", hogy egyértelmű legyen a származásom a látogatóknak. Majd segítséget kértem szakértőtől, és elkezdtem tudatosabban foglalkozni magammal, illetve azzal a képpel, amit rólam alkotnak mások; így vált teljesen személyessé: "Babiczki László – Mátrai borvidékre". Ugyanígy a barátoktól kapott vicces Lancelot Babiczki nevet a valós Babiczki Lászlóvá változtattam és ezzel párhuzamban megcsináltam a "Mátrai borvidék – Mátra mountainous wine region" közösségi borvidék oldalt is.

 

  Van-e rendszer a márkaépítésben?

- A márkaépítés előtt van egy nagyon fontos "apróság": Kell, hogy jók legyenek a boraid! Ha ez az "apróság" hiányzik, gyorsan és könnyen nevetségessé válik egy borász. Elsődlegesen mindig ezt kell szem előtt tartanom! Van egy barátom, és kicsit talán a mentorom is, aki kitűnő kommunikációs szakember. Gyakran beszélek vele… Amúgy sem a JUNIBOR tagság, sem a Gál Tibor Emlékdíj nevezés nem volt betervezve.

 

  Hogy érzed, volt ráhatással a tudatosságod a mostanra elért eredményeidre? Gondolok itt az előbb említett tagságra és nevezésre.

- Szeretném azt gondolni, hogy igen. A JUNIBOR csapatához az egyesület megszületése óta szerettem volna csatlakozni, de ehhez nem csak a közösségi médiákban való megjelenéseim, hanem a Babiczki márkás borok sikerei és egységes arculata is kellett véleményem szerint. Nagy megtiszteltetés nekem a Gál Tibor Emlékdíjra való jelölésem is Dúzsi Tamástól. Én is csak a netről értesültem, hogy jelölt lettem. Fel is hívtam a Tamást hogy megköszönjem. Ő is úgy vélte, hogy az eddigi életemben letett szakmai munkám és a Mátráért tett látványos erőfeszítéseim alapján gondolt rám. Nem csak a Babiczki borok minősége miatt, hanem a Nyilas pincészet főborászaként is sikerült bizonyítanom az érdememet, ahol több mint háromszáz hektár szőlő termésének borát felügyelem egy év folyamán.

 

  Észrevehetően nagyobb hangsúlyt fektetsz a Mátrára, amióta reflektorfényben vagy. Ez is a személyes márkád szabályaihoz tartozik?

- "Ha tanultál, taníts, ha kaptál adj is!" Ez a szabály. A Mátrai borvidék kihangsúlyozása az első forgalomba került boromtól fontos volt számomra. Minden egyes címkémen rajta van a mátrai borvidék "őzikés" logója. Hiszem, hogy a Mátra csak akkor tud fejlődni, ha közösségben gondolkodunk, és büszkék vagyunk gyökereinkre. A '90-es években Szőke Matyi bácsi rengeteget tett a Mátra hírnevéért, akkortájt ő volt az országban "A" mátrai borász. Most a mi generációnkon a sor. Ezért tartom fontosnak, hogy ha szóba kerülnek a boraim, mindig kerüljön szóba a Mátra is. Büszke vagyok rá, hogy a boraimmal kapcsolatos mostani érdeklődésnek köszönhetően talán a Mátra is nagyobb odafigyelést kap. A Mátra bő fél órára van Budapesttől, gyönyörű táj és tüzes borvidék!

 

  És van összefogás?

- Szépen alakul. Sokat tesz ezért Csernyik István kollégám is, aki majd hat évvel ezelőtt kezdeményezte a borvidéki fajtakóstolókat. Kéthetente összeülünk mi, mátrai borászok és a borfajtákra felfűzött tematika alapján végigkóstoljuk egymás borait. Idővel a kóstolók afféle szakmai fórumokká váltak, ahol a borok készítése mellett a borvidék életéről is sokat beszélünk. Itt vetette fel István a "Mátrai Május" rendezvénysorozat ötletét is. Cél az, hogy a május a Mátrai borokról szóljon a magyar gasztronómiában. Dolgozunk az ügyön!

Szintén sokat tesz a Mátráért Molnár Gábor barátom is: több pince életét menedzseli, így igen sokan figyelik és követik a munkáját. Az ő ötlete volt a Mátrai Borászok Egyesületének megalapítása, amelynek elnökévé engem választottak a kollégák. Ez is a Mátra és a borvidék jövőjét szolgálja.

 

  Ez nagyon jól hangzik, de hogyan fér meg ez a rengeteg pörgés a magánélettel?

- Sehogy. Mostanság nekem olyan nincs. Fiatal vagyok, és most tudom magam 100%-osan odatenni, talán még túlvállalni is a feladataimat kicsit, de már gondolnom kell arra, hogy nem lesz ez mindig így, ha családot is szeretnék. Így a jövőben szeretném majd jobban megosztani a feladataimat másokkal. Addig viszont "Hajrá Mátra!"

 

  Laci tehát jelen van, és megállíthatatlan. Amellet, hogy szorítok neki, én úgy gondolom hogy példát vehetünk róla a személyes márka építésével kapcsolatban. Hisz olyan embertől sosem szégyen tanulni, akinek nagyobb a tapasztalata nálunk.

 

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
Pillangó Weboldal - PW CMS
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem