Milyen lehet egy jó "marketing cuvée"?

közzétéve: 2016. június 01., szerdaInterjú0 hozzászólás

Persze nem akarok nyelvújító lenni de nem csak a borban létezik jó házasítás. A Vida Borbirtok és a Vylyan Pincészet immár második alkalommal működik együtt egy különleges kampány keretein belül. Velük beszélgettem a tapasztalatokról.

  Felvezetésképp csupán annyit fűznék hozzá, hogy szinte tapintható az egymás iránti feltétel nélküli tisztelet, és a munka felé tanusított alázat. Ifj. Vida Péter és Iványi Emese, a Vylyan Pincészet marketing vezetője mesélte el nekem az együttműködés lényegét.

Emese és Péter a display-jel

 

Mikor indult a két borászat közötti együttműködés, és miért épp egymást választottátok?

 

 Péter:  Az együttműködést alighanem az a jó kapcsolat hozta, ami összeköti a már hosszú évek óta a két borászat tulajdonosait. Az már csak a hab volt a tortán, hogy a közös munka közben jöttünk rá Emesével, mennyire jól tudunk együtt dolgozni.

Édesapám gyakran hangoztatott idézete jut eszembe, miszerint a világban a jók mindig megtalálják egymást...

 

 Emese:  Mi így az abc végén jól megértjük egymást. Bármilyen hülyén hangzik, de vizuálisan jó összekötő kapocs a V kezdőbetű. Adott volt, hogy a Heinemann üzlet kínálatában szereplő borászatok jöhetnek szóba, s hogy egymás borai mellé tudjunk állni, de az együttműködés tényleg abszolút szimpátia alapú. Az pedig a torta habján a dísz, hogy mindkét pincészet büszkélkedhet az Év borásza, és az Év Pincészete címekkel, ami egy külföldi utazónak „aláhúzza” a promotált borokhoz köthető bizalmat, vagy imázst. 

 


Hogyan jött a reptéri reklámozás ötlete/lehetősége? 

 

 Péter:  Maga a Trintiy névre hallgató promóció egy hármas együttműködést takar a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér, a Heinemann Duty free üzlet és egy-egy borászat között. Bevált és kedvelt, hónapról-hónapra visszatérő projekt a budapesti repülőtéren, és egy logikus összekapcsolása, win-win helyzet  a három szereplőnek. A repülőtérnek egy látogatóknak nyújtott aktivitás a Sky Court területén, a Heinemann üzletnek forgalomnövekedés, a borászatnak pedig az eladásösztönzés mellett egy értékes és szélesebb hatókörű brand image megjelenés.

Emlékeim szerint a BUD airport akkori marketing menedzsere, Keresztessy Zoltán volt a kerítőnk a közös promócióra. Mondanom se kell, nem sokat gondolkoztunk. Valahogy olyan magától értetődő volt, hogy belevágjunk együtt.

 

 

Milyen lehetőséget láttatok benne akkor, illetve milyen elvárásaitok voltak?

 

 Péter:  Azt gondoltuk, és az eredmények ismeretében azóta már tudjuk, hogy a két márka erősíti egymást. A közösen állított értékesítési célok mellett, szerintem ez egy szuper lehetőség, hogy a magyar borokat promotáljuk és a két borvidék borait kóstoltatva megismertessük azokat az idelátogatókkal.

 

 Emese:  Bár két borvidék, de egy borrégió, ez így ad egy képet a "déli vörösekről". Ha belegondolunk, mennyire nem – vagy csak felszínesen – ismerik a külföldiek a magyar bort, akkor még jó is, hogy egy blikkfangos és egységes képet mutatunk. Szekszárd a kedvességével, Villány az eleganciájával. A borválasztás is  tudatosan a borvidéki márkákat, azaz jellemző borait lobogtatja a zászlón. Bikavér és Villányi Franc, mi más.

 

 Péter:  Elvárásunk volt, hogy mindezt olyan kreatív anyagok mellett tegyük, amikre legalább annyira lehetünk büszkék mint a borainkra. Ebben egyébként szintén nagyon jó szinergia volt a két borászat között. Králik Péter (Vylyan) és Bogár György (Vida) közös munkájából született meg a végeredmény. Az alap ötletet a vizuálhoz mi adtuk, a Vylyan grafikusa, Péter azt kidolgozta, továbbvitte más eszközökre és szépen kibontotta.

Édesapám elvárása a boraink felé mindig az, hogy azok az ő nem is nagy, inkább "kiskövetei" legyenek a világban. Szerintem erre helyszínt keresve sem találhattam volna neki jobbat.

 

Vicces és találó kreatív.

 

Hogyan épül fel a kampány? Mi történik a reptéren, illetve milyen eszközöket használtok fel a kampány népszerűsítésére? 

 

 Péter:  A repülőtéren az indulási szinten mindkét terminálon a mozgólépcsőkkel szemben elhelyezett backlight felületeken, egy-egy plakátunk hívja fel kissé viccesen figyelmet a promóciónkra, amit aztán kibontva pár méterrel arrébb az utas biztonsági kapukon viszünk tovább. A biztonsági ellenőrzés utáni Heinemann üzletben, egy erre a célra dedikált kóstoltató pultnál lehet a két borászat borait megkóstolni. Az extra polci kihelyezés, és a palackok nyakába akasztott kreatív is megerősíti a vásárlót, hogy mit válasszon.

 Emese:  A vásárlás után a várakozók a Sky Court területén játszhatnak egy gyors puzzle-t, egy érintőkijelzős képernyőn. Tudjuk hogy legtöbben sietnek, ezért igyekeztünk egy könnyen és gyorsan teljesíthető feladvánnyal készülni, arra is törekedve, hogy ha csak virtuálisan is, de egy picit ott legyen a pincében, érezze a hangulatot, a tájat. Könnyű játék, könnyű nyeremény,  Egyedi dropstop-ot kapnak a játékosok, akik  Vylyan vagy Vida bort vásároltak, és van persze fődíj is. Amennyiben regisztrálnak, egy értékes dupla birtoklátogatást vagy borcsomagot nyerhetnek. Utóbbit akár a világ végére is elküldjünk. Na jó, kivéve a nemzetközi Űrállomást, valamint az Északi és Déli Sarkot.

 


Az idei már a második közös kampányotok. Feltételezem, hogy sikeres volt az első. Mértetek-e valamilyen eredményt, és ha igen, akkor mik voltak a tapasztalatok?

 

 Péter:  A havi forgalmunk növekedése mellett - ami a magas média költségeink jó részének fedezésére elég - például ismerőseim gyakran hívnak és gratulálnak a remek megjelenéshez, illetve legváratlanabb helyekről kapok fotókat merre járnak a boraink. A héten láttam, Dubaiban járt egy palackunk. Eredmény az is, hogy több ezer ember megismerte a Villányi és Szekszárdi borvidékeket és remélhetőleg a Vylyan és Vida neveket.

 

 

Nyilván van átfedés a piacaitok között, tehát mondhatjuk, hogy konkuráltok. Volt-e valamilyen pozitív, vagy negatív kihatása az együttműködésnek a piacaitokra?

 

 Péter:  Igen is, meg nem is. A promócióban résztvevő borokat úgy választottuk ki, hogy ha van is átfedés a kínálatunk között, ne legyen olyan termék benne, ami kannibalizálhatja a másikat.

A két borászat boraiból nagyobb eséllyel talál mindenki olyat ami közel áll ízléséhez, így több embert érünk el a közös kóstolóval/promócióival, mintha csak egymagunk vennénk részt ilyenben. 

 

 

Kielemezve az együttműködést mit ajánlotok más, összefogni vágyó borászatoknak? Mi az, amiért mindenképp érdemes együttműködni, és mi az, ami nagyobb odafigyelést igényel a közös munka során?

 

 Péter:  Nem gondolom, hogy nagyobb odafigyelést igényelne a közös munka, ha csak azért nem mert igazán jót akarunk a másiknak is, és talán ezért többet teszünk mintha csak magunknak csinálnánk.

 

 Emese:  Az együttműködés mint olyan, egyikünktől sem áll távol. Hiszen például mindketten aktívak vagyunk a borvidékeink életében, különösen a marketing aktivitásokat tekintve. Persze itt ez úgymond „egyszerűbb”, hiszen nem olyan sok szereplős, s nem olyan távlati. De egy ilyen rövidtávú projektben is nagyon sokat tanulunk egymástól, kiegészítjük egymást, aki amiben jó, jobb.

Az egyensúly nagyon fontos szempont a vizuális platformokon, a munkamegosztásban  s persze a költségekben is. Azt hiszem, ehhez már nem csak közös cél, és „profizmus”, hanem morál is kell. Jó, hogy ez itt magától értetődő.

 

 Péter:  Sokszor nem feltétlen azért kell, vagy kellene együtt dolgozni másokkal, mert az kézzel fogható gazdasági előnyökkel jár, hanem mert hasonlóan gondolkodó, és azonos értékrendet képviselő embereket ismerhetünk meg a közös munka során. Jó közösségben gondolkodni, dolgozni. Mi Emesével komolyan elkezdtünk ötletelni, mi lenne ha egy-egy projekt erejéig helyet cserélnénk, és míg ő a mi borászatunkban, addig én a Vylyannál vinnék egy projektet. Nem tudom persze, hogy Mónika, a Vylyan birtokigazgatója és édesapám mit szólna hozzá. Mi mindenesetre roppant inspirálónak érezzük az ötletet, és alig várjuk hogy ezt is megvalósítsuk.

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
Pillangó Weboldal - PW CMS
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem