Kedvenc kampányom: Sipos Gábor, Bock Pince

közzétéve: 2019. március 07., csütörtökInterjú0 hozzászólás

A Borketing tananyag egyik legértékesebb részéhez értünk el a "Kedvenc kapmpányom" interjúval. Amikor kitaláltam még magam sem hittem, hogy működhet, de a jószándék és az önzetlenség győzött. Az a lényeg ugyanis, hogy megkértem több, bormarketingben jártas gyakorlott szakembert, hogy az adatokat felfedve írja le egy korábbi, működő kampányát. Így a tapasztalatlanabb borászatok tanulhatnak a hazai példából. Ezúton is köszönöm az együttműködő borászatoknak a segítőkészséget. Jelen interjú alanya Sipos Gábor, a Bock Pince marketingese volt.

  Ebben az interjúban a Bock Pince marketingesét, Sipos Gábort kérdeztem az elmúlt időszak bormarketing munkálatairól. Egy nagyon értékes kampányt hozott nekünk, ahol a jelentős brandépítési eredmény mellet komoly társadalmi felelősségvállalás is szerepet kap. Íme:

 

Mi volt az elmult időszak legeredményesebb kampánya nálatok?

  Több eredményes kampányt is folytattunk az elmúlt időszakban. Talán ami nekem a legkedvesebb volt a Szent Márton Éve kampány. Ezt igen hatékonynak találtam. Egy művészeti pályázattal indítottuk Szent Márton témában (Íme a pályázati felhívás és a díjazottak. A szerk.). Az ehhez köthető első hírt májusban publikáltuk. Szeptemberben kiválasztottuk egy zsűri segítségével a legjobbakat, de csak Márton napkor hirdettünk eredményt. Később októberben közönségszavazás indult a művekre, egy  külön szavazó aloldalon. AdWords és Facebook kampánnyal irányítottuk a szavazókat a landing page-re. Plusz a sajtóközlemény hatására PR megjelenéseket is kaptunk.

  Márton napkor az eredményhirdetés mellett jótékonysági árverést is szerveztünk a pályaművekre, a befolyt összeget pedig a Máltai Szeretetszolgálatnak ajánlottuk fel. A sikeres árverésnek köszönhetően, ahol 880.000 forintot gyűjtöttünk össze, újabb PR megjelenéseket kaptunk.

  Márton nap előtt és után több, mint két hónapig kiállítás volt a művekből a körpincében, ahol rengeteg látogató megtekintette, és szavazott is rájuk közvetlenül.

Milyen célcsoportra lőttél, és mi alapján határoztad meg azt?

  Maga a pályázat nyílván a fiataloknak szólt, a szavazás, és az árverés pedig a művészetekre nyitottabb 35+ korú tehetősebb réteg felé mozdult.

 

Milyen felületeket használtál a kampány terjesztésére? Milyen arányban volt online vagy offline a kampány, és miért ezt az arányt választottad?  

  A kampány terjesztésére a saját weboldalunkon kívül a social média felületeit használtuk elsősorban. Másodsorban PR megjelenésekkel hírportálokat és egyéb média felületeket vontunk be. Az online volt a jelentős része a kampánynak, hatékonyabban lehetett terjeszteni így a szavazós játékot, de az élő kiállítás nálunk és az ottani szavazási lehetőség is fontos eleme volt a kampánynak.

Mekkora költségvetéssel dolgoztál, és ebből mekkora elérés született? Hány fogyasztót sikerült megszólítani?

  Pontos kalkulációt nem végeztem rá, de nagyjából minden költséget egybevetve maximum 500-600 ezer forintból kijött. Ennek a legnagyobb részét, kb. 200 ezer forintot a szavazóoldal informatikai létrehozása fedte le. Erre jött még a social kampány, amit a szavazásra költöttünk. Ezeken felüli költség még a jótékonysági árverés után az adás-vétel miatt keletkezett ÁFA veszteség, az árveréshez készített kiadvány, az árverésvezető díja, az árverező táblák bérlése, a roll up az árveréshez, stb.

 

Mi volt a kampánycél? Értékesítés, márkaismertség, stb... és miért ezt a kampánycélt választottad?

  A kampánycél egyértelműen a márkaismertség volt, ezen belül is a közösségi felelősségvállalással elért ismertség, és elismerés, amelyet a művészet támogatásával és a jótékonysági felajánlással értünk el.

 

Lehetett-e mérni konverziót a kampánynál (vásárlás, követőgyűjtés, rendezvény résztvevő, stb.)? Ha igen, akkor milyen és mekkora konverziót értél el?

Ennek a kampánynak nem volt direkt konverziós értéke, de a pozitív megítélésre nagyon jó hatással volt szerintem, és sok emberhez el is ért.

 

Összességében elégedett voltál-e a kampánnyal? Tapasztaltál-e valamit, amire legközelebb jobban oda kell figyelned?

Elégedett voltam vele. Úgy gondolom, hogy generált a kampány akkora visszhangot, amekkorát elvártunk tőle, ráadásul nem utolsó szempontként mi is jól éreztük magunkat az akció lebonyolítása során. Elvégre a közösségi felelősségvállalásnak köszönhetően nem csak marketing értéket teremtettünk magunknak, hanem adhattunk is ismertséget a fiatal művészeknek, és egy kis anyagi támogatást  a Máltai Szeretetszolgálatnak. Ez mindenképp jó érzéssel tölt el bennünket.

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
PW CMS 1.4.6 · Adatvédelmi irányelvek · Visszajelzés küldése
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem