Támadnak a trollok! Mit tegyek?

közzétéve: 2015. szeptember 11., péntekBlog0 hozzászólás

Gyönyörűen fejleszted a kommunikációdat, szeretnek, és özönlenek az elismerő kommentek... De mi van akkor, ha támad a közösség, hogy kell kezelni ezt a helyzetet?

  A közösségi oldalak elterjedésével együtt teret nyert a korlátlan vélemény nyilvánítás lehetősége, ami egy nagyon szuper dolog mindaddig, amíg a közösség egy két tagja, vagy rosszabb esetben egy nagyobb csoportja ellened nem fordul.

  Számos példát hozhatnék erre a jelenségre onnantól, hogy Update Norbi hogyan gyalogol bele újra és újra a népszerűtlen véleményközlés csapdájába odáig, hogy világméretű márkák Facebook oldalait kellett letiltani az elsöprő gyűlölet-kommentek áradata miatt, de én egyszerűen a saját példámat mesélem el... igen hibáztam, és vállalom. Az én hibám neve: belemenni a vitába.

  Az történt ugyanis, hogy a legutóbbi Vylyan Pincészetről szóló cikkemnek aljas módon szenzációhajhász címet adtam. Nem mennék ebbe most nagyon bele, lényeg, hogy pejoratív értelmű címe volt egy alapvetően dicsérő cikknek, és ez nem volt mindenkinek egyértelmű. Ez elég volt ahhoz, hogy finoman elinduljanak a "segítek már neked, mert okos vagyok" kommentek. Ez még nem is baj, hiszen ha elértünk a poszttal egy bizonyos méretű interakciót, az hasznos.

A baj ott kezdődik, amikor begyűrűzik a rosszindulat

  Bizony sajnos létezik az internetező társadalomnak egy (szerencsére) nagyon kis hányada, akik vadásszák az ilyen helyzetet. Ráérnek, okosra szívják magukat, és támadnak, szidnak, uszítanak, degradálnak. Na ezektől ments meg Uram minket! 

  A történethez tartozik, hogy mindez már a Vylyan rajongói oldalán történt, jóval nagyobb nyilvánosság előtt, és én elkövettem azt a hibát, hogy belementem a vitába, felvettem a kesztyűt. Hiba volt, nem győzhetsz ilyenkor. Woody Allen nagyon jól összefoglalta a lényeget:

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal.

  Azt szeretném, hogy tanulj a hibámból, ezért összeszedtem az alapvető kommunikációs szabályokat, melyeket be kell tartani, ha kiteszed magad a kommentelők esetleges zaklatásának:

  1. Okoskodós-beszólós: Ez az én esetem, nem szabad belemenni a vitába, maximum egy rövid, szellemes riposzttal letudni, és hiába válaszol, semmiképp sem szabad továbbvinni.
  2. Hátadon-felkapaszkodós-magát-reklámozós: Egyesek előszeretettel tesznek a kommentekbe teljesen oda nem illő reklámokat (spam). Ezeket a hozzászólásokat lehet figyelmeztetés nélkül törölni, ha visszajön, akkor "ban user", viszlát!
  3. Határesetet-posztolós-nincs-visszautas: Ez az a helyzet, amikor utólag megbánod, amit posztoltál, mert túl nagy vitát kavart. Ilyenkor nem szabad törölni a posztot, mert a gyűlöletáradat máshol is megtalál, inkább ha kell, fújj visszavonulót, kérj mindenkitől elnézést, és esetleg hirdess ki a megbántottak között egy kuponakciót, hogy adjunk a marketingnek is. :) 
  4. Megsértődős-mitképzelszes: Semmiképp sem szabad személyes ügyként kezelni a kommenteket. Ha dühből és sértődötten válaszolsz, akkor az mások ellenszenvét is könnyen kivívhatja. Ha negatív a kritika, de alapvetően nem rosszindulatú, akkor köszönöd szépen, megvizsgáljátok a problémát.

Végül a leges-leges-legfontosabb:

  Ezt nagyon jól jegyezd meg, mert ez az alapja az egész kommentelősdinek: Kivétel nélkül minden esetben a közösségnek válaszolj! Ez annyira lényeges része ennek a kommunikációnak, hogy ha csak ez az egy ég be a memóriádba ebből a cikkből, már az is elég.

  Tehát mindig úgy fogalmazd meg a válaszod (bármi is legyen az  előzmény), hogy a szemed előtt nem az az egy ember lebeg, akinek a választ írod, hanem az összes többi, aki ezt elolvashatja. Ők sokkal többen vannak, és mindig a többségnek kell megfelelned.

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
Pillangó Weboldal - PW CMS
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem