Olcsó húsnak híg a leve, avagy óvakodj a szakembörtől!

közzétéve: 2016. február 23., keddBlog0 hozzászólás

Szupermodern weboldal, nevetségesen olcsón! Csak most, csak neked! Ha ma megrendeled, akkor ajándék adatfeltöltés, és weboldal analízis! Reklámár! Ugyanitt Babetta sárvédők és kukoricadaráló eladó.

  A borászat a fogyasztó számára egy jól átlátható szakma. A végeredmény ugyanis nagyon egyszerűen osztályozható. Jó, rossz, közepes, szeretem, nem szeretem, majd ezek után veszek még, vagy nem veszek többet. Ehhez hozzászoktak a borászok is a fogyasztókat nem lehet megvezetni. De mi van akkor, amikor a borász elhatározza, hogy él a marketing adta lehetőségekkel, és szakembert, vagy alkalmas ügynökséget keres a feladatra? A végeredmény már koránt sem kézzel fogható, az meg hogy jó, vagy nem, csak sokkal később derül ki. Ezt pedig sajnos jó pár "szakembör" kihasználja, mely korántsem öregbíti a kreatív ágazat hírnevét.

  Ez a gondolat foszladozó szellemként folyamatosan kísért engem, most sem véletlenül írok róla.

  A minap történt, hogy felkeresett egy kedves borász ismerősöm, hogy épp az új weboldalukon dolgoznak, de nem elégedett az eddigi eredménnyel, és megkért hogy nézzek rá, és véleményezzem azt. Persze készséggel vállaltam a megtisztelő kérést. Elküldte a linket, amit rögtön meg is nyitottam, és első ránézésre, egy trendi, a mai vizuális elvárásoknak megfelelő weboldalt láttam. Volt nagy kép, slider (mozgó képgaléria a főoldalon), animált ikonok, szóval miden, ami ma szem-szájnak ingere.

  Második pillantásra azonban sorra törtek elő a vérző sebek, ugyanis ma már nem elég egy csilli-villi weboldal, ahol be tudjuk mutatni a cégünket. Ma a teljes kommunikációnk és marketingünk interaktív központja a weboldalunk, éppen ezért borzasztó nagy hangsúlyt kell fektetni rá. Elmondom milyen hibákat találtam, hátha adok tippet a saját oldalad fejlesztéséhez is:

  1. Nem felelt meg a 3 másodperces szabálynak. A mai kor információtengerében csupán 3 másodperced van megfogni az érdeklődőd figyelmét, ezért maximum 3 mp alatt be kell töltődnie a főoldalnak, mely legfeljebb 3 MB méretű lehet, és olyan információknak kell rögtön látszódnia, amellyel a legnagyobb valószínűséggel felkelted a látogató figyelmét.
  2. Nem jött le első pillantásra, hogy miről szól az oldal. A borászat emblémáján kívül semmi nem utalt arra, hogy ez egy borászat. Se a borász portréja, sem borozgató boldog emberek, de még egy palack bor sem.
  3. E helyett ételek voltak a főoldalon, meg harmonikás ember. Nem hogy nem derült ki, hogy ez egy borászat, de még félre is vezette a látogatót. Azt hittem, hogy egy csárda honlapját böngészem.
  4. Ergonómiailag katasztrófa volt a menürendszer. Semmilyen menüpont nem ott volt, ahol a nézelődő rögtön keresné, sőt még el is volt dugva a legtöbb egy oldalról nyíló ablak mögé.
  5. De a legfontosabb: Nem volt kialakítva a központi szerep. Nem buzdított sehol felíratkozásra, nem volt semmilyen közösségi oldal becsatornázva, nem volt hely a napi információk közlésére és semmilyen értékesítési folyamat nem indult el, de még információ sem volt, hogy hol lehet ilyen borokat kapni.

A weboldalad a teljes kommunikációd és marketinget központja.

  A fekete leves azonban még ezután következett.  

  Oké, ezek még javítható hibák lennének. Nem ismerte a cég a dörgést, de fiatalok és lelkesek, meg azt is elmondta a megrendelő, hogy a sok évvel ezelőtt készült régi oldaluk árának harmadát kérték csak. Ajjaj... Mázli, ha valamit töredék áron kapunk meg, de egyben azért gyanus is.

  A vizsgálódás és elemzés közben elküldtem a linket a programozómnak is, hogy nézzen rá ő is szerkezetileg, hol lehet még javítani. Egy árva kukkot sem válaszolt, mindössze egy linket küldött. Megnyitottam, és egy Joomla template oldalon találtam magam. (A Joomla egy nyílt forráskódú keretrendszer, melynek segítségével könnyen készíthetünk egyszerűbb weboldalakat, a template pedig megvásárolható bianco weboldal, amelyet a saját arculatunkra szabhatunk, és a saját tartalmunkat tölthetjük fel rá). Ezen az oldalon pedig megtaláltam pontosan azt a template-et 40 dollárért, amelyet a tanult kollégák felhasználtak, és gyakorlatilag hanyadtesés közben, bal kézzel összedobták a weboldalt.

  Na ez nem volt szép fiatalok! Engem nagyon tud bántani, amikor a hozá nem értő ügfeleket teljesen hülyének nézik egy kis "könnyű" pénzért. Nem, nem vagyok az igazság csillogó vértes harcosa, de nehéz elnézni amellett, hogy lábbal tiporják a szakmát.

  Szóval a lényeg. Először is ne örülj, hanem inkább gyanakodj, ha valami túl olsó. Kérj több helyről is ajánlatot, és nézz utána, hogy mit ér a piacon az a bizonyos munka. Másodszor győződj meg a megbízott alkalmasságáról. Nézd át a referenciáit, és ajánlásait, és az is jól jön, ha van olyan megbízható ismerősöd, akinek már van munkatapasztalata a kiválasztottal. Mindig légy körültekintő! 

Jó lesz, ne mozogj!

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
Pillangó Weboldal - PW CMS
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem