Mit csinált már megint az a fránya Jóska?!

közzétéve: 2015. május 14., csütörtökBlog0 hozzászólás

A konkurenciafigyelés bevett gyakorlat egy cég életében. Tanítják az iskolában, hogy kell. Tudjuk mi is, hogy kell. Meg ugye érdekel is, hogy mi a fenével rukkolt már megint elő a Jóska, hogy a fene vinné el... Nos, vajon ez a szemlélet hogyan segíti elő a mi fejlődésünket?

  Tegyük fel, hogy mondjuk az egri borrégióban élt két tehetséges borász, Ottokár és Jóska. Mindketten 20 évvel ezelőtt tanultak bele ebbe a gyönyörű mesterségbe, és kezdtek el szőlőt termelni és bort készíteni. Eleinte rendben mentek a dolgok mindketten szépen fejlődtek. Nőttek a birtokok, és egyre szebb borok születtek. Piac is volt a termékekre, nem is kellett igazán gondolkozni, hogy mi lesz a borral, amikor elkészül. Jó szomszédok módjára még össze is barátkoztak. Összejártak, és megvitatták az időjárást meg az az évi szőlő minőségét.

Igen ám, de változtak az idők. Szűkült a piac és erősödött a versenyhelyzet.

  Jóska - megérezvén az új piaci szeleket - töprengeni kezdett megoldásokon, hogy hogyan tudná megtartani a pozícióját a piacon, hogyan tudna úrrá lenni az élesedő versenyhelyzeten. Olvasott, kutatott, kérdezősködött és felfedte a megoldást: népszerűsítenie kell magát. Felvett hát egy marketingest, aki gondoskodott róla, hogy minél több emberhez eljusson Jóska borainak híre. Harmadkézből aztán eljutott a hír Ottokár barátunkhoz is, aki nevetve legyintett Jóska szárnypróbálgatásán. Ám amikor látta, hogy Jóska már régen a primőr roséját árulja, amikor neki még meg van a tavalyi fele, a homlokára csapott, és ő is leigazolt iziben egy marketingest.

  Eközben Jóska egy francia tanulmányút során döbbenten látta, hogy nem dobják ki a szőlőmagot, hanem eladják a kozmetikai iparnak, ahol készítenek belőle kence-ficéket. Keresett hát partnert magának, leszerződött, és a következő évben már szép hasznot hozott neki az addig szemétnek hitt "szőlőmaradék". A fülébe jutott ám ez a hír Ottokár barátunknak is, akit majd' megütött a guta. Azonnal partner után nézett, majd a következő évben már hátradőlve nézte, ahogy... de várjunk csak Jóska már nem adta el a szőlőmagot, hanem szőlőmaglisztet és szőlőmagolajat készíttetett belőle, majd saját termékként értékesítette, növelve ezzel a saját brandjét, és nem utolsó sorban a bevételét is.

Amikor Ottokár ezt megtudta, a kalapját a földhöz vágta, és dühösen összetaposta.

  Később, amikor Jóska modernebbre cserélte a gépparkját, akkor kisvártatva Ottokár is, Jóska panziójának megnyitója ideje alatt pedig Ottokár épp telket keresett a sajátjához... és így ment ez mindaddig, amíg Ottokárt az epe el nem emésztette.

  Ha Ottokár csak egyszer "lépett volna kettőt", és nem Jóska dolgait bújja, az én mesém is tovább tartott volna.

  Ezek után anélkül, hogy hegyi beszédet tartanék a túlzott konkurenciafigyelésről, a marketing és a termékfejlesztés fontosságáról, inkább döntsd el Te, hogy Ottokár vagy Jóska szeretnél lenni ebből a rittyentett kis meséből! :)

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
PW CMS 1.4.6 · Adatvédelmi irányelvek
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem