Mindenki okostelefonozik. Mit kezdesz Te ezzel?

közzétéve: 2016. augusztus 22., hétfőBlog0 hozzászólás

Az elmúlt pár évben brutális térhódításba kezdtek az okostelefonok. Mostanra elértük azt a szintet, hogy korra és nemre tekintet nélkül mindenki előszeretettel használja a kütyüjét. Ez tény, de mit jelent ez a marketing számára?

  Sikerült pár hete eljutnom a családommal a tengerre pihenni egy kicsit. Jól esett kikapcsolódni, de valami zavar volt azért. Az adatroaming-ot kikapcsoltam, úgyis lesz a szállásunkon wifi, annyi elég, dolgozni úgysem nagyon szeretnék ebben a pár napban. Ez volt az elképzelés. A valóság pedig úgy nézett ki, hogy időről időre elővettem a telefonomat forgalmasabb helyeken, hogy ellenőrizzem, van-e  "freewifi" az apartmanban meg Pokemon-vadászt megszégyenítő elszántsággal kerestem a minél erősebb jelet. Nem is annyira a munka miatt jöttek ezek az elvonási tünetek, hanem egyszerűen észre sem vesszük, de behálózza a mindennapjainkat az állandóan kéznél lévő internet. Megosztott XY valami érdekeset, mindjárt megmutatom... Milyen időnk lesz holnap? Rögtön ránézek... Nem emlékszel arra az Edward Norton filmre? Mindjárt meggúglizom... Egy teljesen hétköznapi párbeszéd alatt is pár percenként vetődik fel olyan kérdés, vagy eldöntendő vita, ahol szükség van az internetre. Lássuk be, függők lettünk.

Hogyan hat ki az általános internet függőség a marketingre?

  Szedjük sorba, hogy mit tehetsz azért, hogy ezt a társadalmi jelenséget a magad javára fordítsd:

  1. Az egyik legalapvetőbb kérdés a marketingben: Hol és hogyan éred el a vásárlóidat? Az internet megerősödésével pedig a marketing központja a weboldal. Kulcsfontosságú, hogy ezen a felületen a leghatékonyabban tudj kommunikálni a vevőiddel. Ha pedig azt szeretnéd, hogy az okostelefonokon, és a tableteken is zökkenőmentes legyen a kapcsolat, akkor az oldaladnak reszponzívnak kell lennie. Az oldalad fejlesztője tudni fogja, hogy mit jelent ez a csúnya szó, de Te is könnyen ellenőrizheted. Nyisd meg az oldalad a mobilodon, és ha ugyanazt látod, mint a monitorodon, csak olvashatatlanul kicsiben akkor máris elvesztettél egy csomó érdeklődőt. A reszponzivitás lényege ugyanis, hogy ahogy csökken a megjelenítő mérete, úgy egyszerűsödik az oldal megjelenése, hogy az olvasás rovására ne menjen a dizájn. A Google nagyszerűen kielemzi az oldalad mobilbarátságosságát itt.
     
  2. Ha az oldalad rendben van akkor a következő lépés, hogy használd azokat a közösségi felületeket, amelyeket a célcsoportod. Magyarországon jelenleg, aminek értelme is van, az a Facebook és az Instagram. Nagyon fontos, hogy ezeket a felületeket ne arra használd, hogy sokszorosítsd a weboldalad tartalmát, hanem külön, testre szabott kommunikációt használj...
     
  3. ...és itt jön be a haladó fokozat, amikor ezeket a felületeket összehangoltan a bormarketing szolgálatába állítod, és mindent arra használsz, amire való. Ha kampányokban gondolkozol, akkor könnyebben átlátod, és irányítod az érdeklődőket a kampány célja felé, legyen az vásárlás, vagy brandépítés. 
     
  4. Nem árt, ha monitorozod, amit csinálsz. Erre jó a Google Analytics, amely segítségével pontosan meg tudod nézni, hogy a látogatóid honnan néznek, milyen eszközről, hány évesek... talán csak a zokni méretet nem adja meg. 

  Mondok egy példát egy képzeletbeli rendezvényre:

  • A rendezvény részletes programját feltöltöd a weboldaladra. Hangsúlyosan helyezed el, hogy a főoldalon már rögtön kiszúrja a látogató szemét egy kép, vagy banner, ami a részletes programra mutat.
  • Létrehozol ehhez egy eseményt a Facebook-on, ahová folyamatosan infókat töltesz az eseménnyel kapcsolatban, esetleg a tavalyi rendezvényről hangulatképeket. A lényeg, hogy csinálj kedvet a rendezvényhez
  • Instagram-on indítasz egy fotózkodós nyereményjátékot, ahol a rendezvény hashtag-jének használatára buzdítod a résztvevőket
  • Ha mindez megvan, akkor kiroppantod az ujjaid, és jó DJ módjára összemixeled az egészet. Az Insta játékot a Facebook-on sorsolod, a Facebook-on az Insta játékot promózod, mindenhová belinkeled a weboldaladon a részletes programot, majd az egészet jól megfűszerezed alaposan megfizetett Google AdWords, Facebook és Instagram célzott hirdetésekkel.

  Ha ezeket a pontokat betartod, akkor elmondhatod magadról, hogy mindent megtettél az internetfüggő mobilos társadalom alapos megsorozásáért, és minden esélyed megvan, hogy célt érjen a kampányod.

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
Pillangó Weboldal - PW CMS
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem