Karácsonyi online értékesítés felpörgetése

közzétéve: 2017. november 15., szerdaBlog0 hozzászólás

Hazánk egyetlen online bormarketing havilapja már több, mint fél éve indult útjára. A mára összesen hat rovatot jegyző tudásanyagból eddig példa nélküli módon most közkinccsé teszünk egy most nagyon is aktuális cikket, amely az év végi eladások felpörgetéséhez ad egy konyhakész megoldást.

  A karácsony - bátran kijelenthetjük - minden iparágban a nagy "kasza" ideje. Ilyenkor a vásárlóerő a fogyasztók felől minimum megtriplázódik. Karácsonykor nincs spórolás, gerjed a vásárlási kedv és szinte az anyagi lehetőségeket figyelmen kívül hagyva vásárolnak az emberek. Ez szociális szempontból természetesen nincs helyén, de itt most nekünk nem az a dolgunk, hogy "megjavítsuk" az embereket.

 

  Az esettanulmányban szereplő borászat célja az online értékesítések megerősítése volt. Gyengécske előző évi számokkal bírt, és ezen akartak javítani. A hazai online értékesítések szerepét elemezve a borászati szektorban - azt hiszem - hasonló következtetéseket tudunk levonni, így véleményem szerint ez a külföldi példa nagyon is releváns nálunk. Lássuk tehát a feladatokat.

 

  Eső lépésként keretezd be jól egy célcsoportot, akit szeretnél elérni. Ez lehet az októberi borketing esettanulmányban említett elfoglalt vásárló, de lehet lőni a különleges ajándékot kereső vagy a nyilvánvalóan értéket képviselő ajándékot kereső vásárlókra is. A lényeg, hogy jól behatárolható célcsoport legyen, mert akkor könnyebben, és ami még fontosabb, költségben is hatékonyabban éred el őket.

 

  Ha meg van a célcsoport, akkor fogalmazd meg a kampány üzenetét. Nem kell ehhez többgenerációs írói véna, egyszerűen csak képzeld magad a vásárló helyébe, és döntsd el, hogy ha te ezt az üzenetet kapnád, akkor megjönne-e a kedved a vásárláshoz. Az elfoglalt vásárlónak üzenheted azt, hogy "Nyakadon a karácsony, és sehogy se állsz az ajándéklistáddal?". Az értéket keresőnek jó lehet a "Újra látni akarod a párod szemében a csillogást, amikor őszintén örül egy ajándéknak?", a drága ajándékot keresőknek meg a "Ha Ő mindennél értékesebb neked, akkor ezt az ajándékot kerested!". Az a lényeg, hogy a célcsoport fejében megfogalmazódó problémára, miszerint "Mi a fenét vegyek?" az ajánlat címe máris tökéletes választ adjon. Ha az üzenettel megfogtad, akkor végig fogja olvasni az ajánlatot.

 

  Tehát eddig meghatároztad azt, hogy kinek akarsz eladni karácsonykor, és hogy hogyan szólítod meg. Akkor most jön az, hogy mit szeretnél eladni. Ez és az, hogy kinek akarsz értékesíteni szorosan összefügg, és igazából mindegy, hogy melyik van előbb. Ha megvan a terméked, legyen az egy karácsonyi díszcsomagolás, vagy ajándékutalvány, meghatározza, hogy kinek ajánlhatod (például az értéke miatt), ha pedig először van meg, hogy kinek szeretnél értékesíteni, akkor hozzá igazíthatod a terméket. Az a lényeg, hogy a termék, melyet ajánlani szeretnél a vásárlódnak, tökéletes válasz legyen az igényeire. Ezen a szinten már nem elég az egy palack "jóféle" bor, ennél sokkal többet kell kínálni. ÉLMÉNYT!

 

  Oké, az alapok megvannak, akkor jöhet az értékesítési, és hirdetési csatornák megválasztása. Az értékesítési csatornád első számú helye a saját weboldalad, jobb esetben a webshopod. Legyen ez az origó, ahová a hirdetésekből irányítod az érdeklődőket. A második vonalban jöhetnek az egyéb alternatív értékesítési csatornák úgy mint a viszonteladók, vagy élménycsomagnál például az utazási irodák.

 

  Ha idáig eljutottál, akkor már csak annyi a dolgod, hogy az általad kiszemelt célcsoport szereplői kellőképpen tájékoztatva legyenek az ajánlatodról. Meg kell választanod az hirdetési csatornákat. Ideális esetben rendelkezel saját adatbázissal, tehát direct mail-ben mehet ki az ajánlat. Ha profin akarod csinálni, akkor előre megírsz egy 6-8 darabból álló hírlevél sorozatot, melyekben másfél-két hónap alatt szépen felvezeted az ajánlatodat, és különböző érzelmi húrokat pengetve szeded le sorban az "áldozatokat". Tedd ki a weboldalad nyitóoldalára is az ajánlatot, hogy az odaérkező érdeklődő rögtön beleakadjon. Megfelelően kiválasztott partnereknél (pl.: utazási iroda) vásárolj banner helyeket. Végül jöhet a social média. Építs rá egy Facebook kampányt, ahol alapból mehet a weboldalra irányító hirdetés, haladóknak pedig nyereményjáték. Persze ne felejtsd ki az Instagram-ot sem.

 

  Ezekkel az eszközökkel és egy kis hirdetési költségkerettel már biztosan szép eredményeket érsz el. Ha van még energiád, és még jobban szeretnéd halmozni az eredményeket, akkor belemehetsz a trendi alternatív online marketing eszközök használatába, mint például az influencer marketing, ahol olyan online véleményvezért keresel meg (blogger, vlogger), akinek szavát az általad kiválasztott célcsoport issza, és vele egyezel meg egy összegben.

 

Konkrét lépések:

  1. Válaszd ki a célcsoportot!
  2. Alkosd meg a hozzá illő terméket!
  3. Fogalmazd meg az üzenetet!
  4. Válaszd ki az értékesítési csatornákat!
  5. ​Határozd meg a hirdetési csatornákat!

 

 

Eszközök:

  1. Termék. Adj többet, mint a konkurencia! Tűnj ki az ajánlatoddal! Legyen az több, jobb és/vagy szebb! Az olcsóbb itt nem releváns, és nem is mérhető/összehasonlítható.
     
  2. Saját online felületek. Hozz létre egy külön aloldalt az ajánlat leírásához. Átláthatóbb így és egyben landing page-ként is ide irányíthatod egyből a hirdetéseket. Így tudsz majd statisztikát is készíteni. Ide sorolhatjuk a saját listára küldött DM (direct mail) sorozatot is.
     
  3. Online hirdetések. Célcsoporthoz mérten releváns oldalakon elhelyezett banner hirdetés.
     
  4. Social média. Facebook kampány, esetleg nyereményjátékkal fűszerezve, és Instagram.

 

  Ezeket a lépéseket betartva jelentősen növelheted esélyeidet egy eredményes karácsonyi kampány lebonyolítására. Ehhez a kampánytervhez költségvetési terv és hasznos tippek a közösségi médiához sok egyéb tudásanyaggal együtt a borketing.hu oldalon találhatók.

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
Pillangó Weboldal - PW CMS
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem