Jön a karácsonyi hajrá, de miből lesz "pulykapénzed"?

közzétéve: 2015. október 23., péntekBlog0 hozzászólás

Mindenki, aki él és mozog, ráadásul értékesíteni szeretne, maximálisan ki van hegyezve a Karácsonyra. Ha kereskedelemről van szó, akkor az év vége egyenlő a Nagy Kasza idejével. De hogyan tud élni ezzel a lehetőséggel egy borász?

  A legtöbb helyen már vége a szüretnek, és jönnek szépen, sorban az új borok is, a lazításnak azonban még nem jött el az ideje, hisz itt van nekünk ez a Karácsony, és mégis csak ez a legkiemeltebb eladási időszak az évben.

  Nem is színezem ezt nagyon, elég ha csak magadba nézel, és nem kell nagy matek hozzá, hogy kiderítsd: Te is sokkal többet költesz Karácsonykor, akkor biztos a vevőid is többet fognak. Tehát mondjuk, hogy megszületett benned az elhatározás, hogy ebből a giccsel fűszerezett év végi tortából bizony Te is szeretnél egy szeletet, oké. Hogyan fogsz hozzá?

Hogyan fogsz hozzá?

  Mit szólnál hozzá, ha adnék neked egy fenyőfát, és Te díszítenéd fel? Leírok egy folyamat vázat, amire fel tudod díszíteni az értékesítési ciklusodat. Nézzük lépésről-lépésre:

  1. Először is próbálj a vevőd fejével gondolkozni, és állíts össze 3-4 olyan ajánlatot, amit szerinted a vevőd szívesen megvenne. Lehet benne egyedi, ünnepi csomagolás, személyre szabott borválogatás vagy bor mellé kiegészítő. Ha megvagy, akkor tetszés szerint fűszerezheted egy kis kedvezménnyel, vásárlás ösztönző akcióval.
  2. Ha szépen kidolgoztad az ajánlatodat, akkor tedd fel a Facebook-ra azokat, és intézz kérdést a közönségedhez, hogy ők melyik ajánlatot választanák szívesen. Nem árt ha meg is szponzorálod ezt a posztot, hadd lássák az emberek, hogy Te készülsz a karácsonyra. Ha már egy jó közösséget alakítottál ki az oldaladon, akkor értékes interakciót fogsz elérni a potenciális vevőiddel.
  3. Ha megvan a győztes ajánlat (vagy két ajánlat, ha elszánt vagy), akkor szépen csomagold be, csináltass hozzá kreatívokat a grafikusoddal, és szervezd meg az esetlegesen szükséges logisztikát az ajánlathoz. (egyedi csomagolásokhoz például a nyomdai hátteret)
  4. Hirdesd meg az ajánlatot az összes elérhető csatornádon. Hirdesd Facebook-on, cseréld le a "cover photo"-t, tedd fel a weboldaladra, küldd ki az e-mail listádra, csinálj róla youtube videót és ha kereskedőn keresztül is értékesítesz, akkor vond be őt is az ajánlat népszerűsítésébe.
  5. Elég hosszú az értékesítési periódus, és az emberek hajlamosak "PatóPálurazni" ha úgy érzik, hogy ráérnek, ezért érdemes ciklusokra bontani az időt. Például meghirdetheted, hogy az ajánlat november 15-től elérhető, de előrendelés esetén 20% kedvezmény jár. Az ajánlati időszakot pedig lezárhatod 1 héttel korábban, mint ahogy azt a logisztika engedi, és az utolsó héten a későn észhez térőknek 20% felárral értékesítheted utolsó utáni esélyként

  A fenyőfával készen is vagyunk. Erre jön még a díszítés. Egy vicces, találó vagy rád jellemző kreatív a kampányhoz (Karácsonykor a giccs-fröccs büntetés nélkül ellőhető, sőt...). Egy két jól pozícionált hirdetés a Facebook-on, vagy pár különleges értékesítési csatorna kihasználása.

  Ez csak egy modell, és sokféle képen neki lehet ugrani ennek a kampánynak, de az a legfontosabb, hogy ha nem foglalkozol a Karácsonnyal, mint lehetőséggel, akkor elpasszoltad az év legnagyobb "kaszáját".

  Arra kérlek, hogy ha felhasználod ezt a modellt, akkor írd meg nekem, hogy hogyan csináltad meg, és oszd meg a tapasztalataidat velem itt, Ha születnek érdekes eredmények, akkor gyúrok belőlük majd egy kiértékelős cikket. ;)

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
Pillangó Weboldal - PW CMS
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem