Jááájj! Már megint egy visszautasíthatatlan ajánlat. Segítség!!!

közzétéve: 2015. április 23., csütörtökBlog0 hozzászólás

Most attól függetlenül, hogy ismernélek, mélyen belenézek a varázsgömbömbe, és megjósolom, hogy időről időre megtalálnak téged ellenálhatatlan megjelenési ajánlatokkal. - Hogyan legyél okos? Melyiket válaszd?

  Majdnem biztos vagyok benne, hogy cégmérettől függően időről időre annyi ajánlat fut be hozzád, hogy esélyed sincs kiszűrni a jókat. Mind meggyőzően állítja magáról, hogy ő a legjobb, vele éred el a legnagyobb eredményt, és jónak is tűnnek az ajánlatok. Aztán a bizonytalanságodtól bepánikolsz, vagy egyszerűen eleged lesz, és mindet elhajtod a fenébe.

Ha sokan üldöznek az ajánlatukkal, az olyan mintha szatírok kergetnének...

  Én jártam már a pánik sötét kamrájában, jöttek-jöttek az ajánlatok, és bármennyire objektíven akartam hozzáállni, egyszerűen nem volt időm minddel érdemben foglalkozni, meg attól féltem, hogy sok lesz, nem rég vettem mástól. Aztán persze elkezdett idegesíteni, hogy hívogatnak, pedig szerencsétlenek nem tehettek róla, hogy nem olvastam még el az ajánlatot, és persze a végén jött az "elküldés". Később pedig töpreng az ember rajta, hogy biztos volt jó ajánlat is, de hát kinek van ideje meg pénze erre...

Mivel tudod kikerülni ezt a csapdát?

  A megoldás a tervezés. A korábbi cikkemben már leírtam, hogy szükséges marketing tervet készíteni, és most írom le a "miért"-et. HÁT EZÉRT! :) 

  Elmondom hogyan működik: minden év végén, vagy ha nagyon el vagy havazva, akkor legkésőbb január elején leülsz egy asztalhoz, bontasz magadnak a jobbik borodból, papír-ceruza és írsz.

  1. Megnézed hogy kinek akarsz eladni. Meghatározod a célcsoportod
  2. Nagyobb halmazokra bontod ezeknek az embereknek az elérési felületeit. Az egyszerűség kevéért legyen "Online" (weboldal, közösségi média) és "Offline" (újságcikkek, szórólapok, hirdetések)
  3. Meghatározod a büdzsét, amennyit ebben az évben rá tudsz fordítani a marketingre
  4. Felosztod először a területek között (pl. 40% online, 60% offline), aztán kiporciózod hónapokra bontva (itt nyugodtan támaszkodhatsz a tapasztalataidra, például augusztusban mindenki nyaral, ide nem kell nagy büdzsé, de a decembert keményen nyomjuk meg)
  5. Ezekből levonod azokat a költségeket, amelyek állandóak (havi újsághirdetések, állandó Facebook/AdWords költések) és a maradék pénzből gazdálkodhatsz

Ha a tervezésben eddig eljutsz, akkor máris tudod kezelni a számolatlan ajánlat-dömpinget: -Most április vége van, és jött egy tuti ajánlat egy PR cikkre. Nézzük csak ebben a hónapban mennyit szántam "offline"-ra? Belefér? Még épp. A célcsoportom elérem vele? Igen. Akkor hajrá! - Ilyen egyszerű :)

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
Pillangó Weboldal - PW CMS
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem