Ismételj, ha akarod, hogy meghalljanak!

közzétéve: 2017. május 25., csütörtökBlog0 hozzászólás

A minap Geszti Péter előadását hallgattam. Természetesen kommunikációról is szó volt, és amikor ehhez a részhez érkezett, rögtön egy olyan mondattal kezdett, amitől véglegesen eldőlt, hogy a rajongója leszek.

  Az előadásra információra éhesen érkeztem. Vártam már, mert tudtam, hogy az ember, akibe ennyi kreativitás szorult, biztosan tud majd motiválni engem a munkámban. Ahogy beszélt egyre mohóbb lettem, mert mind üzletről, mind pedig életvitelről 90%-ban a fejemben lévő gondolatokat fogalmazta meg sokkal érthetőbben. Amikor a kommunikációról beszélt, ezzel a mondattal talált be nálam teljesen:

Mondd el, hogy majd valamit mondani fogsz! Mondd el, hogy miről fogsz beszélni! Mondd el, Majd Mondd el, hogy miről beszéltél!

  Vissza kellet játszanom fejben háromszor, hogy pontosan levegyem, hogy mit is akart mondani ezzel nekünk, de végül a Geszti-féle rapper katyvaszból kihámozva tökéletesen átjön az üzenet... és hogy mi az üzenet? Lefordítva körülbelül annyit tesz, hogy kiírhatod egyszer a face faladra, hogy akciós a bor, az még egyáltalán nem fogja megütni a vásárlód ingerküszöbét. Még akkor sem, ha szívesen venne belőle. Meglátja, megjegyzi magában, hogy "kéne venni", vagy "de jól esne most ebből egy", majd továbbgörget, és 10 másodperc múlva már egyáltalán nem emlékszik, hogy mit akart. Rosszabb esetben teljesen mást keresett, és egyszerűen nem volt ráhangolódva arra, hogy most neki borra lenne igénye.

 

Mit kell tenni ilyenkor?

 

  Ha csúnya akarok lenni, akkor azt mondom, hogy üldözni kell a vásárlódat, és gondoskodni arról, hogy biztos megértse: neki itt most vásárolnia kell. A lényeg az ismétlésen túl az, hogy több oldalról kell megtalálnod a vevődet.

  Például Joli néni olvasta a reklámújságban, hogy lesz a piacon akciós tojás. Nyugtázta, hogy az nem is rossz ár, de csupán ennyi. Később összefutott a szomszédjával, aki elmeséli, hogy tegnap vett, és nem elég, hogy olcsó a tojás, de friss és szép nagy is. Joli néninek sikerült felkelteni az érdeklődését, és másnap reggel kimegy a piacra, hogy megnézze magának ezt a tojásárust. A piacra érve látja, hogy máshol is lehet hasonló áron szép tojásokat kapni, ezért elbizonytalanodik. Már biztos benne, hogy tojást szeretne venni, de még nem tudja, hogy hol. Ekkor bemondják a piaci hangszórókon, hogy ha most vásárolnak annál a tojásárusnál, aki a reklámújságban hirdetett, akkor két doboz tojás vásárlása esetén mindenki ajándékba kap egy tojásfestéket is. Kész, Joli néni elesett a marketing csatamezején. Mindjárt itt a Húsvét, és amúgy is kellene festék is, ott vásárol.

  Ha számoltad, akkor legalább háromféle érintési pont láthattál, ami ráadásul lehet, hogy nem csak háromszor fordult elő, mert többször is láthatta Joli néni az újsághirdetést, és több szomszéddal is összefuthatott.

  Ha félretesszük kicsit Joli nénit, akkor hogyan is néz ki ez a modell egy borászatnál?

  Adott mondjuk egy két hónapos kampányod. Ez alatt a két hónap alatt hirdetést helyezel el a Facebook-on, és Google AdWords-ben. Ha ügyesebb vagy, akkor remarketing képpontokkal rátapadsz az érdeklődőkre, és folyamatosan hirdetsz rájuk. Ez az első fajta érintési pont. Felkutatod azt az egy-két online, vagy offline felületet, amit a kampányod célcsoportja rendszeresen szeret olvasni, és azokon PR megjelenéseket helyezel el, ahol a kampányod célját, mondjuk egy komolyabb rendezvényedet, a korábban résztvevők véleményezik (az sem baj, ha pozitívan). Ez a második fajta érintési pont. Majd a hirdetésekből, és a PR cikkekből is egy érkezési oldalra (landing page) irányítod az érdeklődőket, ahol bemutatod a kampányod (rendezvényed ebben az esetben), és felajánlod, hogy ha "X" időn belül vásárol az érdeklődő, akkor valami extra ajándékot fog kapni, mondjuk egy welcome drinket. Ez a harmadik fajta érintési pont.

  Persze ezeket az érintési pont fajtákat lehet bővíteni, vagy cserélni is, mert nem ejtettünk még szót a hírlevélről, a személyes ajánlásról és sok másról sem, de az a lényeg, hogy ha legalább három oldalról kap ingert egy fogyasztó, akkor sokkal hamarabb születik meg a vásárlási döntés

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
Pillangó Weboldal - PW CMS
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem