Hogyan szoktasd rá magad a rendszeres marketingre?

közzétéve: 2017. szeptember 26., keddBlog0 hozzászólás

Reggel egy jó kávé mellett a kedvenc hírportálod átnézése, a heti pár edzés, délutáni séta a szőlőben vagy tévézés lefekvés előtt. Ezek mind olyan szokások, melyek a mindennapjaink szerves részei, és észrevétlenül felíródnak a napi rutinba. Megszoktuk ezeket, így erőfeszítés nélkül, rutinszerűen végezzük el. Észre sem vesszük és már kész is. Mi lenne, ha a rendszeres marketingezés is ilyen rutinszerűen épülne a mindennapjainkba? Nem lenne szuper?

  Nézzük meg, hogyan szabadulhatsz meg a kényszerérzettől, és hogyan szoktathatod rá magad a rendszeres marketingezésre.

  Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy kétféle rutint különböztethetünk meg, - és itt egy kicsit csaltam a reggeli kávéval - ugyanis a reggeli jó kávéból az élvezet miatt lesz megszokás, míg mondjuk egy rendszeresen szükséges munkafolyamatból csak a kényszer árán lehet rutin.

  A kényszer pedig eleinte fáj, ezt kár is lenne szépíteni. A kezdeti fázisban minden egyes nap elő kell venned a marketinget, és véletlenül se engedélyezd magadnak a lazsálást. Természetesen néha a legfegyelmezettebbeknek is lehet rossz napjuk, de a lényeg az, hogy szigorúan törekedj a rendszerességre. Ez mindig csak az elején nehéz. Ha belegondolsz, rengeteg mindent megszoktál már az életben, a korán keléstől kezdve a rendszeres sportolásig.

  Az, hogy mennyi az annyi, esetünkben most lényegtelen. Nem számít, hogy mennyi időt foglalkozol a marketinggel egy nap. A kulcs a rendszeresség, de tényleg! Ha csak 10 percet is dolgozol vele (ami lehet egy rövid cikk elolvasása, pár mondat megírása egy Facebook poszthoz, vagy egy gyors fotó az Instagramra), az is ugyanolyan hatékony, mivel garantálja, hogy nem esel ki a ritmusból. Erre odafigyelve néhány hónap alatt szokássá válhat a marketing, mely kizárja a kötelezőség érzését és a nyűglődést. Olyan lesz, mint egy kellemes edzés vagy egy apró rutinfeladat a munka végén.

  Fontos szempont az is, hogy megfelelő tempóban haladj a tevékenységekkel, és az ütemtervet kivitelezhető időmennyiséggel töltsd fel. Sajnos nem valószínű, hogy sikerül majd teljesíteni a napi limitet, ha órákat tervezel foglalkozni a marketinggel. Nem hiába mondják, hogy addig nyújtózkodj, amíg a takaród ér. Mindig csak annyit szervezz be magadnak, amennyit valóban vállalni tudsz, különben csábító megoldás lesz, hogy teljesen feladd az egészet. A siker kulcsa itt a mértéktartás. Biztosan nem fogod direkt kihagyni a napi marketing feladatot, ha teljesíthető mennyiséget szabsz ki magadnak az adott napra. Ha erre odafigyelsz, egyszer csak azt veszed majd észre, hogy nem lesz nap marketing nélkül!

  A teljesség, és az alaposság igénye nélkül nézzünk példát egy heti beosztásra. Nyilván mindenki más szinten és vehemenciával űzi a marketinget, így ez nem lehet etalon, de mondjuk egy jó motiváció, vagy inspiráció. Vegyünk egy olyan pincészetet alapul, ahol nem sokat törődtek eddig a marketinggel:

Hétfő - Napi egy Facebook poszt előretöltése az időzítő segítségével. Ez a hét poszt állhat vegyesen saját termék promójából, eseményre toborzásból és általános, követőket szórakoztató tartalomból. Gyakorlattól függően 20-50 perc.

Kedd - A heti egy kötelező bejegyzés megírása a weboldalra bármiről ami velünk történt, vagy történni fog. Versenyeredmény, rendezvény, stb. Terjedelemtől függően 10-30 perc

Szerda - A heti legalább egy Instagram kép meglövése a szőlőben, naplemente, vagy borospohár, vagy rendezvényen megjelenés, stb. Ügyeljünk, hogy az Instára szép képeket töltsünk. Ha a téma megvan, akkor max. 5 perc.

Csütörtök - Szánj időt a tanulásra, és olvass el egy bormarketinges cikket, mondjuk épp a Bormarketing1x1-en, vagy ha előfizettél, akkor a borketing.hu-n. Egy cikk nem több, mint 10 perc.

Péntek - Foglalkozz az aktuális kampányoddal! Mindenkinél vannak legalább események, vagy akciók, melyek rendszeresek. Jutni fog minden hétre feladat, amely ezekhez fűződik. Kampány méretétől függően 20-50 perc.

Szombat - Egy átlagos borászat életében alig van szabad szombat. Az esetek túlnyomó többségében vagy fesztiválon, vagy borvacsorán jelenik meg a borászat. Tehát a szombat a kommunikációé. Posztolj képet, videót, live-ot, vagy bármit, amivel hype-olni tudod magad, és a rendezvényt. Ha közben ráfűztél mondjuk egy nyereményjátékot a kitelepülésre, akkor a pénteki feladatoddal összefűzheted.

Vasárnap - Na jó, nem leszek szigorú, vasárnap pihenj meg, hogy hétfőn újult erővel dolgozz azon, hogy rendszeressé, és egy idő után rutinná tedd a marketingezést!

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
Pillangó Weboldal - PW CMS
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem