Hirdessek, hirdessek... de hol?

közzétéve: 2016. augusztus 12., péntekBlog0 hozzászólás

Az első nehéz lépcső beismerni, hogy bizony a jó bornak is kell cégér, ha más is hirdet, akkor én sem maradhatok le. A második lépés, amely cseppet sem könnyebb, hogy "Hol hirdessek?"

  Érdekes szindrómát vélek felfedezni mostanában. Kaptam egy lehetőséget egy országos napilaptól. Én értékesíthetem a felületeit borászati témában nyomott áron. Ezzel kapcsolatban sok ajánlat kiment a napokban, és sok potenciális megrendelővel beszéltem. Nagyon érdekes volt megfigyelni azt a reakciót, vagy inkább reakció sorozatot, ami többször lejátszódott a vonal másik végén.

  • Először távolságtartó kétkedés fogadott. Ezt igazából nem tudom felróni senkinek. Napjaink telemarketinges, és e-mail-es ajánlatáradatában (melynek nem kis része csak spam) elég nehéz tárt karokkal fogadni egy újabb ajánlatot.
  • Aztán, ha ezen az első akadályon átlendültünk, és kiderül, hogy az ajánlat tényleg jó, akkor még az elsőnél is rosszabb tünet jön. A bizonytalanság. "Kell ez nekem?" "Nem olcsó, de sok embert el lehet érni... nem is tudom..." "Nem is tudom, hogy van-e most pénzem rá.", és ehhez hasonló mondatok.

Pontosan tudnod kell, hogy kinek reklámozol és mennyiért!

  Igen, sajnos a marketing tervezésben ez nagy hiba. Nem szabad ösztönösen és tervezetlenül marketingezni. Mire egy ilyen ajánlat megtalál bennünket, már pontosan tisztában kell lennünk azokkal a kérdésekkel a lehetőséggel kapcsolatban, hogy:

  1. Az én célcsoportomat érem-e el vele?
     
  2. Be tudom-e ütemezni az előre meghatározott büdzsémbe?
     
  3. Be tudom-e helyettesíteni a váratlan ajánlatot egy kevésbé hatékony elem helyére a marketing tervemben?
     
  4. Az éves marketing tervem kitűzött céljait megfelelően szolgálja-e?

  Ha még év elején elkészült a marketing terv, és meg lett határozva hozzá a megfelelő és vállalható büdzsé, akkor amikor egy ilyen ajánlat érkezik, azonnal tudjuk a jó választ. Kell-e, vagy nem kell?

  Ha meg van a marketing terv és tudom ezekre a kérdésekre a választ, akkor meg is lehet fordítani a helyzetet, és előre olyan felületeket keresni, ahol olyan hirdetéseket, vagy PR cikkeket tudok elhelyezni, ami az éves marketing tervemet szolgálja.

 

Mondok egy példát:

  Ha mondjuk tény, hogy a kínálatom könnyű, könnyen érthető tételekből áll, és elérhető árkategóriába soroltam, tehát inkább nagyobb eladásra törekszem kevesebb haszonnal, akkor meghatározhatom, hogy a fiatal felnőttek a célcsoportom (ezt még nyilván lehet tovább szűkíteni, de most nem ez a cél). Akkor kapásból tudom, hogy nem fogok hirdetni például a Kossuth rádióban, mert azt csak az idősebb korosztály hallgatja. Fiatalokról lévén szó, biztos nagyobb hangsúlyt fektetek az online marketingre, és azon belül is a közösségi médiára, és olyan rendezvényekre, ahol nagy számban fordulnak meg fiatalok, mondjuk a zenei fesztiválokra.

  Ha ezekkel a paraméterekkel tisztában vagyok, akkor gyakorlatilag azonnal el tudom dönteni, hogy egy hirtelen jött, jónak ígérkező ajánlatra szükségem van vagy sem.

  A tanulság tehát, hogy tessék megcsinálni azt a marketing tervet minden évben akkor is, ha fáj, mert ezer más "jobb dolog" akadna. Később megtérül a befektetett munka.

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
PW CMS 1.4.6 · Adatvédelmi irányelvek
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem