Én nem fészbúkozok, hülyeség. Nem is értem.

közzétéve: 2016. április 02., szombatBlog0 hozzászólás

Manapság a közösségi marketingben nem az a kérdés, hogy használod, vagy nem. Hanem az, hogy elég hatékonyan használod-e? Nézzük meg az alapokat. Ha ezt teljesíted, akkor hatványozottan szélesítheted ki a vevőid táborát.

  Hihetetlen, de még mindig sokszor hallom a címben szereplő mondatot, ezért először is szeretném leszögezni: Ami neked jó/rossz, az egyáltalán nem biztos, hogy jó/rossz a cégednek. Ezt jól tessék az agyakba vésni, és leszokni a rövidlátásról! Ma már törvényszerűen kötelező - még Közép-Kelet Európában is - a közösségi média használata a marketingben. Sőt, az a hosszútávú tendencia, hogy a vásárlói szokásokra épülve egyre nagyobb hangsúly tevődik az online marketingre, háttérbe szorítva a hagyományos eszközöket.

  De hogy ne a levegőbe beszéljek, jöjjön egy kis matek a MediaQ jóvoltából (2016. márciusi adatok). Érdemes a számokat potenciális vásárlóként vizionálni, és rögtön nem lesz annyira száraz.

  1.  Facebook:  5 325 000 Igen, fél Magyarország. Kötelező használni, minden korcsoport megtalálható itt. Költés nélkül ma már sajnos nem lehet vele eredményt felmutatni, de még mindig nagyon kedvező az egy főre eső elérések utáni kifizetett Forint.
     
  2.  YouTube:  3 235 000 Egyharmad Magyarország. Alapvetően a 30 alatti korosztály használja, zömében zenés és vicces tartalmakat keresve. Vásárolható hirdetésekkel jól megcélozhatóak a fiatalok. Saját csatornával pedig még nagyobb elérést lehet produkálni.
     
  3.  Google+:  1 753 000 Nagyon soknak tűnik, de becsapós. A Google rengeteg szolgáltatásához kötelezővé teszi a fiók létrehozását, ezért a legtöbb regisztráció kényszerből születik. Alapvetően nem érdekli a felhasználókat, felejthető.
     
  4.  Instagram:  942 000 A 25 alattiak használják képmegosztásra. Az utóbbi időben nagyot ugrott előre a felhasználók száma, ami nagyban köszönhető annak, hogy a Facebook (merthogy az övé) tavaly év végén bevezette a hirdetési lehetőséget (!). Ami még mellette szól, hogy jelenleg még nincs algoritmus a posztok szűrésére, mint a Facebook-on, tehát minden posztod elér a rajongódhoz.
     
  5.  Pinterest:  837 000 A 20-30 éves nők használják leginkább divat témákat böngészve. Nem a legideálisabb hely boros témában.
     
  6.  LinkedIn:  711 000 Ez is szép szám még, továbbá nagyon figyelemfelkeltő, hogy túlnyomó részt az értelmiség használja, azok közül is a vállalkozók, és a közép/felső vezetők. Ez nagyon jó vadászterület lehet a minőségi bor számára. Bár egyenlőre még többnyire álláskeresésre, és üzleti partnerek csekkolására használják, szerintem a közeljövőben kiforr majd és ideális felület lesz.
     
  7.  Twitter:  631 000 A tengerentúlon tarol, de itthon a magas szám ellenére majdnem teljesen inaktív, nem kell foglalkozni vele.

Nem kell megijedni, nem fog ránk omlani a közösségi média!

Most akkor ezt hogy, vagy mit?

  Meg vannak a száraz tények, akkor tisztázzuk le egy kicsit, és foglaljuk össze. Ma Magyarországon három közösségi média felülettel érdemes foglalkozni a bormarketingben. Ez pedig a Facebook, a YouTube és az Instagram. Számítani kell rá, hogy rövidesen becsatlakozik az ajánlataim közé a LinkedIn is, de egyenlőre elég, ha ezzel a hárommal foglalkozunk. Nézzük meg, hogy mit, hogyan és mire lehet használni:

  1.  Facebook:  Napi rendszerességgel érdemes használni. Mára már átvette a régebben a weboldalakon divatos hírfolyam szerepét, ezért az aktualitásokat itt érdemes megosztani. Ha nincs naponta aktualitás, akkor vicces, de témaspecifikus tartalmakkal hígíthatjuk a műsort, hogy fenntartsuk a rajongók érdeklődését, és interaktivitását. Ez azért fontos, mert ha nem tudunk interakciót (like, hozzászólás, megosztás) kicsalni a rajongókból, akkor a szigorú algoritmusok kiirtják az általunk posztolt tartalmakat a rajongók hírfolyamából. A hirdetésekben napi költségkeretet kell áldozni az új rajongók gyűjtésére, és a kampányokhoz tartozó megosztásokat meg kell még tolni egy kis poszt promócióval. Nagyon jól célozható a Facebook hirdetési rendszere, és jól átlátható.
     
  2.  YouTube:  Ha havonta legalább egy-két saját videó születik, akkor érdemes létrehozni egy saját csatornát, és gyűjteni a követőket, de ha nincs ennyi tartalom, akkor is jól használható reklámfelület. Több lehetőséget is kínál a YouTube a hirdetések elhelyezésére a videók előtt, alatt, vagy az oldalon bannerként. Ezeket a felületeket a Google AdWords hirdetési rendszerén keresztül tudjuk megvásárolni. Ha bonyolultnak tűnik, akkor érdemes felbérelni egy Google hirdetésekkel foglalkozó céget. Havi pártízezer Forintért kezelik az AdWords fiókunkat, és a Google mellett a YouTube hirdetéseket is kezelik.
     
  3.  Instagram:  Bármilyen okostelefonról használható, a telefon pedig mindig nálunk van. Rendszertelenül oszthatjuk meg az aktualitásainkat képként, vagy videóként, miután létrehoztuk a céges profilunkat. Egy dologra érdemes figyelni: Az Instagram felhasználók érzékenyek a minőségre, tehát próbálj meg művészkedni kicsit és szép tartalmakat osztogatni. A hirdetéseket a Facebook egyszerűen beleintegrálta a saját hirdetés kezelőjébe, így akár egyszerre indíthatunk kampányt a Facebookon és az Instagramon. Ide kattintva találsz egy hasznos oktatóvideót. 

  Ezeknek a felületeknek a kezelése könnyen tanulható. Ha meg tudod szokni, akkor a mindennapok részévé válik a kezelésük. Éppen ezért az AdWords fiók kezelésén kívül én nem is ajánlom a külsős cég bevonását a tartalmak létrehozására. Senki nem látja jobban az aktualitásokat nálad.

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
Pillangó Weboldal - PW CMS
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem