Egységben az erő! - de ki mondta, hogy hátradőlhetsz?

közzétéve: 2015. március 25., szerdaBlog0 hozzászólás

Minél nagyobb célpiac figyelmét akarod felhívni magadra, annál nagyobb erőt kell a bormarketingbe vinni. Erre tökéletesen megfelel, ha egy-egy borrégió összefog, és úgy erősítik ismertségüket. De neked itt meg is lehet állni? Nem hiszem.

Szimpatikus, ha egy borvidék összefog, és érvényesítik az "Egységben az erő" elvet. Jó példa erre a "100% Franc 100% Villány" kampány. Azért is emeltem ki, mert nekem személy szerint is tetszik. Egyrészt grafikailag nagyon emészthető, egyértelmű az üzenet, és kilométerekről beazonosítható. Másrészt eszelősen koncentrált, nem csak a vidéket tolja, hanem kiválasztottak konkrétan egy fajtát, amivel úgy gondolják, hogy külföldön is labdába tudnak rúgni, és azt erősítik. Hatásos, és erős. Így érdemes nagy célpiac felé indulni. Itt van pár videó, ha nem ismernéd esetleg:

Oké, most jön a lényeg. Tegyük fel, hogy az adott borvidék tagja vagy, és beszálltál a kampányba. Hátra dőlhetsz?

A válasz: természetesen NEM. Gondolj csak bele, a nagy kampány behúzta a keresletet a régióba, és majd ott elosztódik magától, ahogy épp esik. Persze jóban vagy a szomszéddal, de azért mégis csak a saját eredményeidért dolgozol, csak teszel érte, hogy minél nagyobb része csapódjon le ennek a keresletnek nálad. Ha pedig nem vagy benne abban az 5-6 húzó névben, akik mellé minden sajtóban jegyzik az adott kampányt, akkor meg hatványozottabban bele kell húznod.

Mit kell tenned, hogy szeletet kapj a tortából?

Hát nézzük logikus érvelés mentén. A régiós kampányba - akár a vidék borászai dobták össze, akár pályázatból van - rengeteg pénzt locsoltak bele, akár többszörösét is a Te éves marketing büdzsédnek. Ergo nyilván több emberhez jutott el az akció, mint amennyit Te egy év alatt össze tudsz szedni. Továbbá az elért embertömeg érdeklődése már valamilyen szinten fel lett piszkálva. Akkor értelemszerűen neked nincs más dolgod, mint felülni ennek az egész felhajtásnak a farvizére. ...természetesen a nagy közös megmozdulásokon részt veszel, de én most nem erről írok. Megint csak magamat tudom ismételni: "Gondolkodj a vevőd fejével!"

Eszelj ki apró trükköket, hogy ha már egy vevőben megfogalmazódott az érzés, hogy csak meg kéne jobban nézni a villányi franc-okat, akkor a Te borod jusson először az eszébe. Kövesd a kampányt és tedd mellé a Te kis külön aktivitásaidat. 

Hogy hogyan? Légy kreatív! ...na jó segítek kicsit. pölö:

  • Helyzet: tudod, hogy a következő havi XY újságban írnak a nagy kampányról
    Megoldás: Gondoskodsz róla, hogy a Te franc-od hirdetése legyen a következő oldalon.
  • Helyzet: neves eseményt, mondjuk egy borünnepet szerveznek a kampányon belül
    Megoldás: nyereményjátékot hirdetsz arra az időre, és a rendezvény összes elérhető csatornáján hirdeted.

A következő példát már találd ki Te. Sőt, tudod mit? Csináld meg! :)

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
Pillangó Weboldal - PW CMS
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem