Cseréljük a régi logót, vagy fejlesszük?

közzétéve: 2015. február 26., csütörtökBlog0 hozzászólás

Egy bejáratott borászatnál időről időre felbukkan a kérdés: Elavult a logónk, mit csináljunk vele?

"...Elavult a logónk, híven tükrözi ugyan a családunk múltját, mégis kopottas, és nekünk már unalmas is kicsit. Az viszont nagy visszatartó erő a váltásban, hogy nagyon drága lenne a lecserélése. Mi lehet a jó megoldás?..."

Nos a változás soha nincs ingyen, ezt el kell fogadni, vagy nem árt esetleg beleszámolni a hozadékát. Mert ugye ha már cserélünk, akkor célszerű az előre meghatározott célcsoportunk ízlése szerint módosítani, így az értékesítésben jobb eredményeket tudunk elérni. Viszont ha csak nem valami fatálisan elrontott az eredeti logó, akkor én azt szoktam mondani, hogy nem lecseréljük, hanem továbbfejlesztjük. Egy jó mondanivalót, vagy a logó által képviselt tradicionális értékeket nem szabad bántani, főleg ha eddig ebből építkezett az értékesítés. Jó érzékkel kell hozzányúlni, igazítani a trendekhez, és a célcsoporthoz. Ideális esetben ezt a műveletet 5-10 évente el kell végezni, így soha nem kap felismerhetetlenül más identitást a cég, ezzel aláaknázva az addig elért brand-építési munkát, de harminc év múlva mégis lehet teljesen más az arculat, ha éppen annyit változott a trend. A lecserélés költségeit is csökkenti ez a módszer, mert nem kell egyszerre mindent "kidobni" amin a régi logó szerepel, hanem mehet folyamatában az átállás.

 

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
PW CMS 1.4.6 · Adatvédelmi irányelvek
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem