Bormarketing? Így is elég bort adok el.

közzétéve: 2015. március 16., hétfőBlog0 hozzászólás

A VinCE Budapesten beszélgettem egy borásszal. Feltettem neki a kérdést, hogy mire költ a marketingben? A válasz így hangzott: "Minek költsek marketingre? Így is elég bort adok el." - Mi a baj ezzel a megállapítással, vagy van egyáltalán baj vele?

A kérdés hirtelen belém is fojtotta a szót, hiszen ez a legelső lépcső, hogy egyáltalán szükség van-e rá, és ezt már rendszerint rögtön átugorjuk egy beszélgetésben, fel sem merül. Még pályafutásom legelején az első alapelvek egyikeként tanultam ezt meg: 

Egy folyó sodrásában egy helyben állni nem tudsz. Vagy határozott léptekkel elindulsz szembe, vagy elvisz az ár

Ezt ki is próbáltam, és tényleg működik szó szerint is, de a gazdasági életben is megállja a helyét. Hiszen gondolj csak bele, körülöttünk állandóan változik a világ, és vele együtt a gazdasági folyamatok. Sok okos ember elmondta már azt a mondatot, hogy nem a legerősebb a legjobb túlélő, hanem aki a legjobban tud alkalmazkodni.

 

A konkrét esetben az volt a beszélgetőtársam álláspontja, hogy nulla marketinggel eladnak minden bort, amit megtermelnek, ezért hiába marketingezik, nem tud annyi bort előállítani.

 

Ez így elsőre rendben is van. A bor elfogy, a család megél, álldogálunk a sodrásban, szépen. DE! Mi van akkor, ha jön egy, vagy több akár új generációs, feltörekvő borász, aki(k) esetleg olvassák a bormarketing 1x1-et :), és több bort akarnak eladni. Ha elfogy közben a kapacitás, akkor fejlesztenek, beruháznak és termőterületet vásárolnak. Sőt pályáznak, azután még nagyobb elánnal marketingeznek... Ők azok, akik tapossák a folyómedret, és mennek az árral szemben, így aki álldogál még akkor is lemarad, ha nem viszi el a víz.

 

Remélem sikerült rendbe tenni ezt a kérdést, és folytathatjuk továbbra is a második lépcsőfoktól.

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
Pillangó Weboldal - PW CMS
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem