Borászatról borászatra - érzések és tapasztalatok

közzétéve: 2015. július 06., hétfőBlog0 hozzászólás

A múlt héten kirándulni indultam a Veritas Borkereskedés színeiben. Hat dunántúli borászatnál fotóztunk és készítettünk riportot három nap alatt. Sokféle tapasztalatot és benyomást gyűjtöttem. Tapasztalatot a borászoktól, benyomást a boroktól… :)

  Három borvidéket volt alkalmam megvizsgálni, Szekszárdot, Balatont (észak és dél, de vegyük ezt most egybe) és Villányt. Nézzük először a pozitívumokat: Nagyon jól esett, hogy több helyen merték felvállalni, hogy olvassák a blogomat :) …na jó, most komolyan. Több borászatnál is tetten érhető volt a következetes és jól kidolgozott marketing, például az a kampány, amit a Vida és a Vylyan közösen végrehajtott. Nem elég, hogy szimpatikus kezdeményezés, de még eredményes is. Tetszetős a Bujdosó arculata is, ad egy kis betekintést a borász életébe, és jól hozza a balatoni „feeling”-et.

  Volt azonban olyan dolog is, ami zavart. Több helyen is az volt az érzésem, hogy kicsit „ráülnek” az eredményekre. A számok megvannak, nagy tételben adnak el külföldön egy partnernek, meg belföldön is egynek mondjuk, és rendben is van minden. 

Erre mondják azt, hogy nincs baj amíg nincs baj…

  Természetesen semmi közöm a cégek üzleti stratégiájához, és nem is akarok beleszólni. Nyílván különböző érdekek folytán kialakult rendszer működik egy-egy borászatnál, és ez jól is van így. A gondom a veszéllyel van: Mi van akkor, ha felborul ez a rendszer? Ha akár csak az egyik komoly szereplő kiesik a képből? Marad a biztonság akkor is? Tudja a cég minimalizálni az anyagi veszteséget?

  A válasz: Igen… és nem arra gondolok itt, hogy vadul be kell még szerezni egy rakás értékesítési szerződést, kockáztatva azt, hogy megromlik a jelenlegi partnerekkel esetleg a kapcsolat. A megoldás sokkal egyszerűbb, csupán két betű: PR. Azaz Public Relations, magyarul közönség kapcsolatok.

  Első nekifutásra talán bonyolultan hangzik, és persze lehet ezt mesteri fokon űzni, ahol már tényleg bonyolult, de semmi pánik: Arra a szintre, hogy biztonságban érezhesd magad elég egy bárki által vállalható, és különösebb képzettséget nem igénylő szint teljesítése.  Dobpergés…

Kommunikálj a vevőddel!

  Beszélgess vele! Használd a Facebook-ot, csinálj videót, indíts egy blogot vagy küldj hírlevelet, amennyi csatornád csak van. Beszélj a vevőddel úgy, mintha veled szemben ülne, Te pedig épp elmagyarázod neki, hogy a bor, ami a poharában van hogyan készült, vagy a kóstolót, ami holnap lesz, milyen különlegesre tervezel!

  Ennyi az egész. Ennyivel és persze a finom boroddal elkötelezetté teszed a vevődet, és ha ne adj’ Isten bedől az egyik értékesítési csatornád, akkor nincs más dolgod, csupán elmondod a bejáratott csatornáidon, hogy holnaptól hol keressék a finomságaidat. Mint az 1x1, nem? :)

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
PW CMS 1.4.6 · Adatvédelmi irányelvek
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem