Az üzlet háború! Építettél magadnak bunkert?

közzétéve: 2015. április 15., szerdaBlog0 hozzászólás

Mit csinálsz ha bekövetkezik a kommunikációs katasztrófa? Ha gyakorlatilag a legtöbb csatorna, ahol tartottad a kapcsolatot a vevőiddel, rajtad kívül álló okokból becsődöl. Van utolsó mentsvárad? El tudsz menni a saját óvóhelyedre?

Arra kérlek, hogy gondolkozz el, hogy mi ér a legtöbbet a cégedben. De komolyan, most hagyd abba az olvasást, és mondd ki hangosan, hogy a Te cégedben a legtöbbet ér a(z) ......................!

Lássuk mit gondolhattál:

- A szőlőbirtokod? - Az bíz tényleg sokat ér, de nem feltétlenül az üzletnek. Ha nem lenne, akkor vennél szőlőt, és abból készítenél bort.

- A termelő kapacitásod? - A gépek, a hordók, a pincéd mérete. Hát ezek is sokat érnek, de ezek is kiválthatóak épp, ha meg van szorulva az ember.

- A tudásod? Na közelítünk a jó megoldáshoz, mert ez tényleg nagyon fontos, és nem nagyon kiváltható.

De mi az, ami mindezeknél fontosabb, ami nélkül nincs meg a nagybetűs ÜZLET? Hát persze, hogy a vevő! Értük építesz üzletet, nekik adsz el és belőlük élsz meg, ez bármilyen iparágra igaz, és ez alól a borászat sem kivétel.

De mi történik, ha bekövetkezik a kommunikációs bumm?

Oké, tisztáztuk, hogy a vevő a legfontosabb egy üzlet életében. Mi történik akkor, ha egy nagyon csúf napon fogja magát a Facebook és letiltja a többezres vigyázva gondozott rajongó oldaladat? Mi van akkor, ha a nagyker, aki elvitte a készleteid 60%-át felbontja veled a szerződést, ráadásul eltűnik a kínai exportőr is? Még belegondolni is rossz, igaz? Kiszolgáltatottnak érzed magad? Az is vagy! Netán akad egy óvóhelyed? Építettél magadnak egy kommunikációs bunkert, ami nem függ másoktól? Várj, ezt leírom mégegyszer, annyira fontos: NEM FÜGG MÁSOKTÓL!

Mi az az eszköz a kezedben, amitől független leszel, és túlélsz?

Ugye, ha ilyen drámaian írom le, akkor baromira érdekel a dolog? Pedig, ha csak simán megkérdezném, hogy "Te, figyi már! Gyűjtöd a mailcímeket a vevőidtől?" Akkor lehet, hogy megrántanád a vállad, és csak annyit mondanál, hogy "Minek?"

Hát azért, mert az a tiéd. Az üzleted legfontosabb összetevőjéből készült adatbázis, ami a sajátod, és bármikor felhasználhatod. Kiküldhetsz rá egy felhívást, hogy új Facebook oldalon találnak meg, vagy felhívhatod a rajongóid figyelmét, hogy mostantól más üzletek polcain érik el a boraidat. De persze ha nincs itt a vég, akkor is szuperül támogathatod a kampányaidat egy-egy jókor kiküldött hirlevéllel.

Szóval az a dolgod, hogy építs bunkert. A lehető legfurmányosabb módon arasd le a vevőid elérhetőségeit. Csinálj nyereményjátékot, adj kedvezményt regisztrációhoz kötve, használd épp a Facebook-ot adatgyűjtésre, de még ha a pincédben személyesen is adsz el, akkor is kérj e-mail címet. Ha így teszel, akkor lesz óvóhelyed, és nem fog függeni a bormarketinged más kommunikációs csatornák szeszéjeitől. Jó gyűjtögetést!

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
Pillangó Weboldal - PW CMS
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem