Ami mindig működik: A személyes márka építésének ereje.

közzétéve: 2015. március 29., vasárnapBlog0 hozzászólás

Ha egy mondatban szeretném összefoglalni, hogy miért működik a személyes márka, miért lényeges, hogy építsd ezt, akkor azt mondanám, hogy...

...hopp beugrottál. Ugye miyen szennyes dolog egy félben hagyott érdekes címsorral hatásvadászkodni. De működik, látod. :) Na jó, nem szemétkedek, hanem elárulom:

Épp annyira vesd le a gátlásaidat, hogy merd felvállalni az arcod, és cserébe megkapod a vevőid bizalmát.

Hát ez pofon egyszerű, igaz? ...vagy talán annyira mégsem. Azt azért ne felejtsd el, hogy ehhez ki kell lépni a komfort zónádból. Az ember kényelmesen érzi magát az ismeretlenségbe, vagy a felületes ismertségbe burkolózva, és ezt elhagyni azért elhatározást igényel. Viszont mellette szóljon, hogy megéri, de még mennyire.

Vegyünk példának egy átlagos borászt, legyen a neve mondjuk Ottokár. Tíz éve építgetett pincészetét Ottokár nagy szeretettel, és odafigyeléssel vezeti. Gyönyörű borokat készít, de ennek ellenére az utóbbi időben nem annyira meggyőzőek a számok. Ottokár barátunk válaszút elé kerül. Olvasta ugyan az egyetemes tudást egyetlen tökéletes cikkbe sűrítő írást a Bormarketing 1x1-en :), de nehezére esik vállalni az arcát. Persze elmegy a szakmai rendezvényekre, és tudják is, hogy ki ő, de ez most nem csak a szakmának szól. A vevők sokkal többen vannak... félelmetesen sokan!!! De azt mondják: Minden csak megszokás kérdése, Ottokár felelős üzletember, meg tudja hozni a helyes döntést a dédelgetett pincészete érdekében.

 

Mit kell tennie Ottokárnak a sikerért?

  • Először is ne csak az embereit küldje a fesztiválokra, hanem jelenjen meg maga is. Ha nagyon elfoglalt, akkor is legalább egy napra, és ezt az egy napot alaposan hirdesse ki a rajongói felé, hogy mindenki tudja, mikor kell menni, hogy találkozhasson kedvenc borászával.
  • Aztán igyekezzen minél több TV riport és újság interjú alanya lenni, lehetőleg olyan médiákban, amelyeket a célcsoportja fogyaszt. Ha nem jönnek maguktól az interjú felkérések, akkor rá kell segítenie egy kis pénzzel például egy fizetett PR cikk formájában.
  • Végül, de egyáltalán nem utolsó sorban használja az internetet a saját arcának népszerűsítésére. Csináljon közös képeket a rajongókkal (szelfiket) a fesztiválokon, és posztolja az Instagramon. Rendszeresen írjon saját bejegyzéseket a pincészet facebook rajongói oldalára (aláírva), ossza meg aktuális gondolatait, vagy akár csak annyit, hogy most kóstolták az újbort, és érdemes lesz megvenni. Ha több idő akad, akár írhat egy blogot is. Ez utóbbi azért eredményes, mert sorozatos teleregény hatása van az emberekre. Megszokják, hogy rendszeresen infót kapnak róla, és ismerősként kezelik, ez régi kommunikációs trükk.

Ha tehát Ottokár is és Te is ezt a szentháromságot betartjátok, akkor a boraitok mellé egy személyes márkát is tudtok építeni, ennek eredményeképp pedig megkapjátok a vevőitek bizalmát.

A mondás pedig úgy tartja, hogy: "Ha bizalom van, minden van." – Hát ha minden nem is, de nagyon jól tudod kezelni a későbbiekben a vevőidet. Könnyebben tudod behúzni őket egy új kampányodba, vagy rávenni őket egy nyereményjátékra.

Nos mikor emeled a poharad felém a TV képernyőjéről? :)

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
PW CMS 1.4.6 · Adatvédelmi irányelvek
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem