A személyes márka fontos dolog. Ne tedd tönkre!

közzétéve: 2016. október 21., péntekBlog0 hozzászólás

A személyes márka - ha jól használod - akkor nagyon sok vevőt tud hozzád kötni, és nem elsősorban a borod minősége miatt, hanem, mert hatást gyakoroltál rájuk. A hatások viszont nem csak pozitívak tudnak lenni, és olyan dolgot láttam a múltkor a Facebookon, amitől azonnali késztetést éreztem, hogy fektessük le a személyes márka építésének szabályait.

  A személyes márka építésének erejéről már írtam korábban, most viszont úgy érzem, hogy a szabályok is épp oly fontosak, hogy ne tegyük tönkre, amit egyszer felépítettünk.

  Először is szeretném leszögezni, mielőtt azt gondolnád, hogy neked nincs személyes márkád, hogy mindenkinek van személyes márkája, amit vagy tudatosan, vagy tudatlanul épít, vagy éppen leront. Egy átlagos borásznál, ha a pincéje a családnevet viseli, és megjelenik pár rendezvényen, akkor már egyértelműen személyes márkáról beszélhetünk. Úgyhogy mindenkinek érdemes az alábbi szabályokat betartani.

  Na de térjünk is vissza oda, hogy mi az a szörnyűség, amit a Facebookon láttam? Mi az amit semmilyen körülmények között ne tegyél, ha nem szeretnéd rombolni a nimbuszodat? Kezdem ezzel a listát:

  1. Amit láttam, hogy több fiatal, ismert borász nyilvánosan kampányolt az októberi népszavazás mellett. Óriási hiba! Persze nem az a baj, hogy mellette kampányolt, az se lenne baj, ha ellene toborzott volna, szíve joga. De gondoljunk csak bele, ha nyilvánosan kinyilatkoztatunk egy ilyen esetben, akkor egy bizonyos rétegnek szimpatikusak leszünk, de egy másik hasonló méretű embermennyiségnek viszont ellenszenvesek, és bizony ebben a negatív táborban is sok potenciális vásárló található, akik lehet, hogy legközelebb ezért nem fognak vásárolni tőlünk. Tehát nagyon fontos, hogy nyilvánosan sem politikailag, sem vallásilag, sem egyéb a társadalmat jelentősen megosztó témában nem foglalunk állást nyilvánosan! A személyes márka építésében ez méreg.
     
  2. Ha tudatosan szeretnéd építeni a márkádat, akkor fontos, hogy egyértelműen fogalmazd meg az "építkezés" célját. Egy borász esetében jellemzően ez a piacszerzés lehet, de a szakmai elismerés kivívása is hasznos irány.
     
  3. Rendszeresen és minél nagyobb mennyiségben kell kommunikálni a célközönséggel. Blogolj, publikálj, építkezz a közösségi médiában, szóval légy minél többet látható. Mindezt a célok arányos felosztásában. Pl.: piacszerzés kontra szakma, 70%-30%.
     
  4. Kerüld a felelőtlen, meggondolatlan online aktivitást! Manapság az interneten másodpercek alatt történnek a dolgok. Ha be szeretnél szólni valakinek a Facebookon, akkor előbb számolj el háromig, gondold végig, hogy milyen hatással lenne ez a megítélésedre, majd aztán cselekedj. Lehet a beszólás is eszköz a márkaépítésben, de ezt inkább a tévés celebek használják.
     
  5. Légy hiteles! Ne próbálj mesterkélt énképet megalkotni, ne akarj vicces figura lenni, ha nem vagy az, ne legyél túl tudományos sem, ha mindenki tudja rólad, hogy ösztönlény vagy. Egyszerűen add magad. Hosszú távon így tudsz hiteles maradni. Gyorsan hozzáteszem, hogy a hitelesség egyáltalán nem egyenlő a tökéletességgel. Egyáltalán nem baj, ha a kommunikációd során felvállalod a hibáid. Sőt, ettől csak hitelesebb leszel.

    Ha betartod ezeket az alapvető szabályokat, akkor következetesen és eredményesen tudod építeni a személyes márkádat.

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
PW CMS 1.4.6 · Adatvédelmi irányelvek
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem