A nagy kommunikációs titok - avagy hogyan tudod megfogni a vevődet?

közzétéve: 2015. március 21., szombatBlog0 hozzászólás

Mi az, amitől rád fognak figyelni? Mi az amitől nem a borod árcímkéjét nézik majd, hanem egyszerűen csak megveszik azt? Mi az, amitől FELTÉTEL NÉLKÜL TÉGED AKARNAK MAJD?

A megoldás tényleg annyira egyszerű, mint az 1x1. Egy egészen apró kommunikációs trükk, amit ha betartasz, akkor gyökeresen meg fog változni a borászatod besorolása a borkedvelők szemében. Elmesélek előbb egy példát, szerintem hamarabb rá fogsz jönni a megoldásra, minthogy leírnám a varázsigét.

Első randid van: Leülsz a partnereddel szemben, és rögtön elkezded vastagon fényezni magad. Nem hagysz ki semmit. Kitérsz a sport sikereidre, elmeséled, hogy mekkora császár voltál a suliban, és eleve amikor általában felkelsz reggel, már mindenkinél jobb vagy helyből.

Nos, hát a partneredet, akit be akartál hálózni, soha többé nem fogod látni. Mit rontottál el? Hogy fest egy sikeres randi? Nézzük meg a másik oldalt.

Első randid van: Leülsz a partnereddel szemben, és rögtön tökéletesen ki vagy hegyezve rá, minden érdekel, ami róla szól. Meg akarod ismerni minden porcikáját, az életét, a bánatát és a boldogságát. Mindent tudni akarsz, amivel a kedvében tudnál járni.

Érzed a különbséget? Hatalmas, és ami a legfontosabb, ez az üzleti életben is tökéletesen így működik. Tehát a lényeg - és most nagyon figyelj - ami mindent visz, ami miatt működni fog a kémia a vevőd és közted. Az egy mondat, ami maga a varázsige! (...nagyon koncentrálnom kell, nehogy a saját hatásom alá essek :) 

=======================
»» RÓLA BESZÉLJ! ««
=======================

Ugye milyen egyszerű? Te is érzed, csak eddig még nem jutott eszedbe használni. Tudod, miért működik? Mert az emberek mindig a saját dolgaikkal vannak elfoglalva, és a vásárlásaikat mindig két féle érzés vezérli: a félelem és a vágy.

Gondolj csak bele, mindkettőre lehet azonnal példát hozni a borra vonatkoztatva.

  1. Basszus, este jönnek a vendégek, és még nem találtam a borjúhoz egy jó bort. Nehogy elbénázzam, fontos ez a vacsora,
  2. Istenem, de jól esne most egy hideg rosé fröccs.

 Innentől ez a dolgod, a félelmeiken és vágyaikon keresztül fogd meg a vevőidet, magadról meg csak annyit mesélj, amennyit feltétlenül muszáj.

Nézzünk pár rossz példát:

  • Borászatunk 1993 óta foglalkozik... NEM!
  • 20 ha szőlőből 4 ha Chardonnay... NEM!
  • Fontosnak tartjuk a minőség... KÖZHELY!
  • A tavalyi évben 70.000 palack bort értékesítettünk... KIT ÉRDEKEL? 

Persze nem azt mondom, hogy ezeket nem mondhatod el magadról, de ezt tartsd meg a szakmának, tudod, amikor összeméritek... :) Amikor viszont az eladásról van szó, akkor ezek a mondatok felejtősek. Helyette jöhetnek ezek:

  • Nyakunkon a Húsvét, tudod melyik boromat ajánlom a sonkához? MELYIKET?
  • Itt a grill szezon, semmi nem hozza ki olyan jól a roston zöldség ízét, mint a rosénk! NE CSIGÁZZ!
  • Romantikus estét tervezel a hétvégén a pároddal? A kékfrankosunkkal nem fogsz befürödni! SZALADOK A BOLTBA! 

Ugye, hogy jobban hangzik? Most görgess vissza és nézd meg az alcímben feltett három kérdésemet... Láthatod, hogy az első kérdésemmel a vágyadat céloztam meg, a másodikkal a félelmedet és a harmadikkal pedig ismét a vágyadat. Szerinted működik? Hát elolvastad a cikket, akkor minden bizonnyal igen. :) Ha minden világos, akkor láss neki. Szerintem kezdd a weboldalad szövegezésével, azt látják a legtöbben. Jó munkát! :)

Félelem és vágy. A két legerősebb vásárlást ösztönző érzés.

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
Pillangó Weboldal - PW CMS
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem