A marketing nem rólad szól, hanem a termékedről. Ezt soha ne feledd!

közzétéve: 2017. február 17., péntekBlog0 hozzászólás

Már régóta foglalkoztat egy jelenség a borászatok marketinghez kötődő viszonyával kapcsolatban. Most látom elérkezettnek az időt, hogy kitárgyaljuk ezt a témát. Lesz, aki magára ismer, és lesz aki megsértődik. De hát tudod: Kinek nem inge...

  Azt hiszem, bátran kijelenthetjük, hogy a borfogyasztást minden szinten körüllengi egy bizonyos szintű sznobéria. Nincs is ezzel semmi baj, hisz a bor egy elegáns ital, és egy jóérzésű fogyasztó megadja a módját, ha felbont egy palack bort. Sőt, a borászatok részéről jól használható ez a marketingben, és a kommunikációban. A baj akkor kezdődik, ha ez a sznobéria elragadja a borászt, és egyszer csak a saját maga hatása alá esik. Elkezd olyan döntéseket hozni például a marketingben, ami csak intuíciókon, valamint személyes véleményeken alapul, és nincs semmi köze az ő célcsoportjához. Azokhoz az emberekhez, akik meg szeretnék venni azt a bort.

Őrült nagy hiba saját ízlés, és alaptalan benyomások alapján marketingezni!

  Hogy mondjak pár konkrét példát is... A kijelentés: "Nem hirdetek a bulvár médiában, mert én nem olvasok ilyen szennylapokat." vagy "Ha a legutolsó hely lenne, ahol hirdethetek, akkor sem tenném." (ez külön a kedvencem). De van más példa is: "Nem fészbúkozok, mert hülyeség, én sem használom.", vagy: "Nem csinálok saját webshopot, mert én sem vásárolok semmit a neten."

  Így, hogy le vannak írva, ugye hogy furcsán hangzanak?! Hogy miért? Mert minden kijelentésnek csupán annyi az alapja, hogy az illető, aki a kijelentést tette, milyen ízléssel rendelkezik, vagy milyen meglátásokkal. Ezen felül minden tudományos alapot nélkülöznek ezek a mondatok. Sőt, mondhatnám naívak. Nem hirdetsz bulvárban? Van borod 3-4 ezer forint alatt a multikban? Akkor kapaszkodj: Az ott vásárló emberek túlnyomó többsége bulvár fogyasztó. Az senkit nem érdekel, hogy Te olvasod-e, vagy sem. Nem fészbúkozol? Az a Te döntésed, viszont egy tavalyi felmérés szerint 5,2 millió magyar pedig használja, pont. Nem működik a webshopod? Nézd meg azokét, akiké működik! Meg lehet csinálni.

  Tehát a lényeg, amit nagyon fontos szem előtt tartani, hogy ha lehámozunk minden kommunikációs szinezéket, és szorosan megpróbálunk csak a vevőre koncentrálni, akkor a bor csupán egy termék, amit el akarunk adni. Amellett tehát, hogy természetesen szükséges az, hogy egy cég vezetője tudjon azonosulni cége arculatával és kommunikációjával, azért soha ne tévessze szem elöl a célpiacok meghatározását, és azok stratégiai elérését, mindezt tudományos alapokra helyezve. Másképp ez nem fog működni.

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
Pillangó Weboldal - PW CMS
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem