A családod új tagja a vevőd. Foglalkozol vele?

közzétéve: 2016. június 27., hétfőBlog0 hozzászólás

A jó kommunikáció legelemibb követelménye a folytonosság. Olyan ez, mint egy szülő-gyermek kapcsolat. A szülő tudással ruházza fel gyermekét, törődik vele. Megkérdezi, hogy mi a baj, vagy mit szeretne. A gyerek pedig többnyire szót fogad, és nagyon-nagyon figyel.

  Nem véletlenül hoztam asszociációként a szülő-gyermek kapcsolatot. Manapság ugyanis - nagyon helyesen - kezdik felfedezni a borászatok a fiatalokat, mint célcsoport. Nagyon jó az irány, a fiatal felnőtt rétegnél soha nem látott mértékben nő főként a könnyű borok nimbusza, ez tény. Nem árt tudni viszont, hogy ez a generáció már egészen más tempóban él, ha kommunikációról van szó.

  A minap történt, hogy elmentünk a párommal moziba, és a popkornos sorban 4-5 fiatal állt előttünk. Ámulva néztem, hogy mit csinálnak. Kivétel nélkül mindegyikük kezében ott volt az okostelefon, és egyszerre beszélgettek, chat-eltek, Facebook-oztak, nevettek egymás viccein, és ki tudja hány közösségi alkalmazást pásztáztak közben. Először megbotránkoztam. Megérett a világ a pusztulásra, ha már egy jót nem lehet beszélgetni, aztán megpróbáltam levetkőzni a "bezzeg az én időmben" avittas kliséjét, és szakmai szemmel elemezni kicsit a jelenséget. Arra jöttem rá, hogy náluk egyáltalán nem tiszteletlenség a telefon nyomogatás beszélgetés közben, egyszerűen csak hatványozottabb mennyiségben tudják az információkat feldolgozni nálam. Az okostelefonok és az azonnal elérhető internet világában ezek az emberek teljesen idomultak az adódott lehetőségekhez. Megkaphatnak jelentős mennyiségű információt, és igénylik is azt. Ugyanakkor magukról is sokkal több információt adnak ki, mint amit én veszélytelennek tartanék. Tulajdonképp bármilyen körülmények között tudnak szelfizni, kaját posztolni és megadni az aktuális tartózkodási helyüket. 

  Miután ez nem bűnügyi cikk, a veszélyeket, amiket ez a jelenség hordoz, nem fejtegetném. Nézzük meg inkább a benne rejlő marketing lehetőségeket.

  Az elérési pontok lajstromba vétele előtt viszont le kell szögeznem egy nagyon fontos dolgot:

Ahhoz hogy érdemben eredményeket érj el a fiatal célcsoport irányába, fel kell venned az ő kommunikációs tempójukat.

  Olyan intenzitással kell kommunikálnod a borászatról, ahogy ők kommunikálnak magukról... gyakorlatilag folyamatosan és mindenről. A jelentéktelennek tűnő dolgok is tudnak fontosak lenni, ha egy picivel nagyobb betekintést adnak a borászat mindennapjaiba, és ilyenkor lehet szórni a mindentvivő posztokat, mint a cukiságok a borászat kutyájáról és ahogy a borászat dolgozóinak babái lázasan munkálkodnak a szőlőben, vagy az együttérzést keltő posztok egy csúnya jégkárról, vagy az esőzés miatt halogatott szüretről.

  A folyamatos kommunikáció pszichológiája nem újkeletű fogalom. Ezt használják ki a televíziós sorozatok is már nagyon régóta. Egy idő után, ha folyamatosan információt kapunk valakiről, vagy valamiről, akkor a rabjává válunk, és érdekel bennünket, hogy mi lesz velük, mi lesz a folytatás.

Náluk ez már természetes, szokni kell.

  A "hogyan" után fontos a "hol" is. Ennek a célcsoportnak az elérési pontjait csakis online érdemes keresni. Számos kutatás készült arról, hogy nagyjából már a TV sem alternatíva a hirdetésekre. Nézzük csak meg, hogy például a mobilforgalmazóknál (akiknél ugye kiemelt a fiatal célcsoport) hogyan alakult az elmúlt években a TV kontra internet aránya a hirdetéseikben.

  Nézzünk egy-két konkrét példát:

  • Az alap természetesen a Facebook. Ha például egy fesztiválon bérelsz faházat, akkor tudsz úgy hirdetni akár minden este, hogy a közelben lévők lássák a hirdetésedet. Így akár azonnali akciókkal is csábíthatsz, mondjuk este 10-ig "Két deci rosé áráért hármat kapsz!"
  • Készíthetsz Facebook Live videókat. A nemrég indult posztolási lehetőség azonnali látogatókat produkál, és a Facebook kiemelt elérést biztosít legújabb gyermekének. Tudsz például a videó közben a hozzászólásokra, kérdésekre válaszolni. Érdemes használni. 
  • Az Instagram egyre népszerűbb képmegosztó közösségi alkalmazás, ráadásul szintén a Facebook csoportot erősíti, éppen ezért közösen lehet indítani projekteket a hirdetéskezelőben. Annyi csak a dolgod, hogy a fiatalokat is érintő hirdetéseknél beikszeled az Instagramon való megjelenést is.
  • A hirdetések elhelyezésére is hatékony olyan oldalakat keresni, melyeket jellemzően a fiatal célközönség látogat, mondjuk valami könnyűzenei oldal, vagy trendi divattal foglalkozó site.
  • Trendi dolgokat offline is érdemes felkutatni. Most például óriási reneszánszát éli a food truck őrület, szintén jellemzően a fiatalok körében, vagy a népszerű zenei fesztiválok. Ezeken a helyeken nagy sűrűségben jelenik meg a fiatal célcsoport.

  Visszautalva a cikk címére, mely szerint a családod új tagja a vevőd, természetesnek kell venned a fiatalokkal való kommunikációt. Mintha csak otthon beszélgetnél a gyerekeiddel. Talán akkor vagy a legszerencsésebb, ha van egy kamasz korú gyereked. Csak csináld, amit ő: Telefon a zsebben, és bármikor, bármilyen körülmények között posztolni, ha valami történik.

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
PW CMS 1.4.6 · Adatvédelmi irányelvek · Visszajelzés küldése
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem