A 3 legnagyobb hiba a bormarketingben, amit messziről kerülj el!

közzétéve: 2015. április 08., szerdaBlog0 hozzászólás

Kié a legeredményesebb borászat az országban? Hát persze, hogy a tiéd, ki másé? Ha most elkezdtél gondolkozni, hogy kié lehet az? A szomszédé, netán egy másik borrégióból valakié, akkor önértékelési gondokkal küzdesz!

Hogy miért írom ezt? Felteszek négy kérdést, és magadban válaszolj rá:

- Megteszel mindent, hogy a legkiválóbb borok kerüljenek ki a kezed alól?

- A legjobb tudásod szerint irányítod a cégedet?

- Rengeteget foglalkozol az innovációval és a fejlesztéssel?

- Hegyeket mozdítasz meg, hogy ismertebb legyél, és keményen tolod a bormarketinget?

Ha erre a négy kérdésre négy igen a válasz, akkor én azt mondom, hogy a tiéd a leghatékonyabb borászat. ...és miért is ne? Ha elolvastad ezeket a sorokat, akkor hunyd be a szemed, és kezdd el érezni, tedd magadévá a gondolatot és uralkodj rajta. Jó érzés lesz, hidd el.

De mi a 3 orbitális bormarketing csapda?

Az a tapasztalat, hogy a felsorolt négy fő irányelv közül az első hárommal nem szokott gond lenni, de a negyedik valahogy mindig mostoha gyerek marad. Most bemutatom neked a három legáltalánosabb, és egyben legdurvább hibát, amit ha elkerülsz, akkor az utolsó irányelv is jó útra kerül:

  1. Szakemberek: Vallom, hogy a saját kezedben kell tartanod a bormarketinged, neked kell felépíteni és irányítani, de vannak olyan feladatok, amiket nem lehet elspórolni. Ezek közé tartozik, hogy Gizike, a titkárnő nem tud szórólapot készíteni, és bár nagyon jó a lövöldözős játékokban a traktoros fia, de a weblapodat nem fogja kellő hozzáértéssel összerakni. Én azt szoktam mondani, hogy ez is csak egy szakma. Amíg Te nem kérsz meg arra, hogy csináljak neked jó bort, addig én sem kérlek, hogy készíts egy penge weboldalt. Ez így működik. Keresd meg azt a céget, aki árban és minőségben is megfelel az elvárásaidnak, és építsd be a költségeit a marketing tervedbe. Tehát: Hallgass meg másokat!

     
  2. Marketing terv: Mindig készíts tervet! Erre már csak azért is szükség van, hogy rögtön az év elején rögzítsd a fejedben, hogy idén is szükség van bormarketingre. Másrészt pedig, ha egyszer nekiülsz és legalább a fő csapásirányt meghatározod, akkor később már nem kell időt pazarolnod erre, csak előveszed, és megnézed, hogy hogyan állsz, megvagy-e eddig mindennel, és mi a következő lépés. Ne ijedj meg, nem ördögtől való dolog egy ilyet megcsinálni. Később erről is írok. Tehát: Láss előre!

     
  3. Büdzsé: Végül a legfontosabb, és egyben a legnagyobb hiba: Ha nem megy annyira jól, akkor először a bormarketingtől veszed el a pénzt. Próbálok érzékletes hasonlatot keresni: Ez olyan, mintha az árvíz idején a homokzsákok töltését az emberek toborzása mögé sorolnád a kiadásaid listáján. Hiába lesz megfelelő mennyiségű embered, nem lesz miből építeni a gátat. Tehát: Merj kimondani egy számot a büdzsédre, amit be is fogsz tartani!

Ennyi csupán. Ezt a három hibát kell száműznöd, és máris jó úton haladsz, hogy mind a négy kérdésre igen legyen a válasz, és könnyen lehet, hogy hamarosan nem csak Te mondod magadról, hogy Te vagy a legeredményesebb borászat, hanem az másoknak is feltűnik

Címkékbormarketing
Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
Pillangó Weboldal - PW CMS
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem