5 fontos dolog, amire mindenképp figyelj oda a weboldalad fejlesztésekor

közzétéve: 2015. március 05., csütörtökBlog0 hozzászólás

Az online marketing egy nagyon nagy terület, amivel nagyon sokat fogok foglalkozni, mert egyre nagyobb teret hódít, és mára nemhogy kikerülhetetlen, de lassan fontosabb, mint az offline eszközök.

Először is tegyünk rendet az online és offline kifejezések között. Nagyon egyszerű lesz: online marketing eszközök közé tartozik minden, ami az internethez kötődik, offline pedig minden más. Az online eszközök legősibb (ha lehet így fogalmazni ilyen fiatal iparágban) és egyenlőre még a legfontosabb eleme a weboldal. A cég identitásának legfőbb és leggyorsabban elérhető tagja, ezért nagy gondot kell rá fordítani, hogy minden, amit ezen a felületen keresztül kommunikálunk hűen tükrözze az elveinket. Összeszedtem az 5 legfontosabb dolgot, amire minden körülmények között oda kell figyelned, ha fontos a hírneved.

 

1, a főoldal

A mai felgyorsult világban és az interneten fellelhető információk hatványozott sokasodása közben az internet használók szokásai is sokat változtak. 6 másodperc. Ennyi időd van elcsípni a figyelmet. Ugye milyen kevés? De nem lehetetlen. Először is felejtsd el a sallangokat az oldalad betöltése előtt. Nincs csilli-villi intro, nincs nyelvválasztó, nincs semmilyen felugró ablak, csak egyből a főoldalad. Itt mindent be kell vetned, hogy nálad maradjon a figyelem. Nézzük mik azok az elemek, amelyekkel ezt meg tudod ragadni.

  • Egyértelműen látszódjon az identitásod. Ki vagy, és mivel foglalkozol? Hülyeségnek tűnik, de hidd el, neked a legevidensebb, hogy ki vagy, gondolkodj a vásárlód fejével. Tehát az identitás, leginkább embléma, ebben ugye többnyire benne van, hogy XY pincészet, vagy borászat, így a "mivel foglalkozol" is pipa.
  • Legyen egy látványos slideshow, válogatott profi képek a gyönyörű pincédről, birtokodról.
  • Nem árt egy esemény naptár, ahol tudod tájékoztatni a rajongóidat, hogy hol tudnak találkozni veled.
  • Kell egy hírfolyam is, ahol legalább heti rendszerességgel oszthatsz meg információkat magadról, céges történésekről, érdekes és cuki sztorikról, melyek a cégnél történtek (zabálják ezeket, valóságshow szindróma)
  • Feliratkozási lehetőség bármire. Mindegy, csak legyen minél több mail címed. Maguktól már nem nagyon adják ezt ki az emberek, ezért fel kell ajánlani cserébe egy "csalit". Erre tökéletes lehet mondjuk a "kedvezmény csak regisztrált tagoknak" irány.
  • Kell egy külön blokk, ahol a webshop-ba (mert ugye van neked ilyen?!)próbálod terelni

 

2, up to date

Legyél mindig naprakész. Ezzel tudod elérni, hogy időről-időre visszatérjenek az érdeklődőid. Manapság elengedhetetlen a napi (!) kommunikáció. Weboldalon ezt nehéz megoldani, mert nem vagy hírportál, de itt is legalább a heti friss hír legyen meg. Napi kommunikációra ott a Facebook.

 

3, a minőség 

Gagyi a weboldalad? Rossz bort csinálsz. Persze ez nem feltétlenül igaz, de az érdeklődők könnyen hajlamosak a skatujázásra. Ügyelj rá, hogy normálisan megcsinált weboldalad legyen, rendesen befotózott kepekkel, és mindig figyelj oda a hejesírásra. Én is ejtettem a cikkben pár hibát, megakadt rajta a szemed? ;-)

 

4. felíratkozás

Ez egy nagyon fontos rész, szorgosan gyűjtened kell az e-mail címeket. Mondhatod erre, hogy ott az 5-10-20 ezres rajongótáborod a Facebookon, de vigyázz, az az adatbázis nem a tiéd, hanem a Facebook-é, és bármikor mondhatja, hogy holnaptól csak így, meg úgy érheted el a rajongóidat. Úgyhogy fontosak a közvetlen elérhetőségű adatbázisok

 

5, reszponzívitás

Hihetetlen méreteket ölt az okostelefonok és a tabletek elterjedése, évről-évre változnak a látogatási arányok az okoseszközök javára az asztali számítógépekkel szemben. Nyilván mondanom sem kell, hogy ha a szépen kidolgozott weboldalad, egy okostelefonon szétesik, vagy olvashatatlanul kicsi lesz, akkor már el is vesztetted az érdeklődődet. A reszponzivitás azt jelenti, hogy a weboldalad optimalizálva van minden megjelenési arányra, és automatikusan tudja kezelni azt.

 

Ha ezt az öt pontot megjegyzed, és így ülsz le egy webes céggel tárgyalni, akkor biztos vagyok benne, hogy jó lesz az eredmény. ...és tegyél meg valamit: természetesen alaposan nézz körül mielőtt kiválasztod a céget, amelyik az új oldaladat készíti, de könyörgöm erre ne sajnáld a pénzt, ez a legelső érintkezési pont ahol a vevőddel össze tudsz kapcsolódni, és a minőséget nem mérik olcsón. Ezekhez a szempontokhoz nem felel meg a "Szomszéd utcában a füstölős fia szokott honlapokat csinálni." megoldás.

 

Címkékweboldal
Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
PW CMS 1.4.6 · Adatvédelmi irányelvek · Visszajelzés küldése
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem