5 feladat, amitől jobb lesz a jövő éved

közzétéve: 2015. december 29., keddBlog0 hozzászólás

Karácsony = együtt a család, szilveszter = buli, a kettő közt pedig egy kis nyugalom. Ezalatt nézzük meg mit fogsz csinálni jövőre. Elárulom neked az 5 legfontosabb feladatot, amit ha jobban csinálsz mint idén, akkor biztosan eléred a kitűzött céljaidat.

  Elérkeztünk az év végéhez. Itt az ideje elszámolni az elmúlt egy év eredményeivel, és megtervezni a jövő évet. Nyugodtan állj meg egy kicsit és veregesd meg a vállad. Ha félig van a pohár, akkor azért mert félig tele van, ha meg majd' kicsordul, akkor meg egyértelműen megérdemled.

  Én is megállok egy kicsit és megveregetem a vállam. Ha belegondolok, csak februárban indítottam el ezt a blogot, és máris rengetegen ismeritek és olvassátok. Ez jó érzéssel tölt el, úgy érzem, hogy hozzá tudok tenni egy kicsit a sikereitekhez.

  Most pedig nézzük meg ezt a jövő évet, mire is kellene neked odafigyelni? Öt dologról írok csupán, és ha ezt az öt dolgot betartod, és rendszeresen foglalkozol vele, akkor garantálom, hogy a jövő évi mérleged még fényesebb lesz.

5 dolog csupán, és lubickolni

fogsz a sikerekben!

Nézzük sorban:

  1.  Készíts marketing tervet! ​​
      Ezt nem győzöm elégszer hangsúlyozni, annyira fontos. Nem gond, ha nem készítesz tökéletes marketing tervet, egy kezdetleges fércmű is sokkal többet ér a semminél. Ráadásul segítettem is. Ha szemfüles voltál, akkor letöltötted a karácsonyi ajándékomat, ahol mankót adok a tervezéshez. A mankó használatával pedig igazán gyerekjáték megcsinálni a tervet.
     

  2.  Költs többet! 
      Tudom, ez fájdalmas rész, de ha egyszer elkezdesz költeni a marketingedre, és ügyesen csinálod, akkor látni fogod az eredményét, és a következő évben már azon kapod magad, hogy automatikusan emelted a büdzsét. Minél eredményesebb egy cég, annál többet költ marketingre. Ez a jelenség számos helyen tetten érhető az üzleti világban. Írtam is erről itt.
     

  3.  Légy kreatív! 
      Beállhatsz a sorba és kulloghatsz a többiek után, vagy te adod az ütemet. Mindkét út járható, de csak akkor tudsz többet elérni, csak akkor tudsz igazán sikeres lenni, ha te vezeted a menetet. Ez olyan, mint a kerékpár versenyek. Az élen haladónak van a legnehezebb dolga, mert fogja a szelet a többiek előtt, de mégis ő halad az élen, az összes kamera őt mutatja és róla beszélnek a kommentátorok. Mutatok egy aktuális, szilveszteri példát: 



    Gondolom nem kell elmagyaráznom a két kép közötti különbséget, alapvető ízlés témakör. A kreativitás fontosságáról itt írtam bővebben.
     

  4.  Kommunikálj többet! 
      A XXI. század legnagyobb vívmánya az egyre gyorsuló információáramlás. 15-20 évvel ezelőtt elég volt, ha készíttettél magadnak egy szép prospektust, meg kártyanaptárat év végén... esetleg, ha nagyon modern gondolkodású voltál, akkor lehet, hogy felkerült egy maximum 5-6 oldalas statikus weboldal a világhálóra és már meg is tettél mindent az ismertségért. Ennyi ma már a legnagyobb rajongód ingerküszöbét sem éri el, nem hogy azokét, akiket új vásárlódként szeretnél üdvözölni jövőre. Profi interaktív weboldalt kell csináltatnod, amit minimum heti rendszerességgel frissítesz új hírekkel, közben napi szinten kell beszélned a követőidhez a Facebook-on, és az Instagram is egyre nagyobb népszerűségnek örvend, ha meg biztosra akarsz menni, akkor indítasz egy blogot is, miközben mindent összekötsz mindennel, és ez még csak az online kommunikáció volt. Mindeközben fesztiválokra és borvacsorákra jársz, ahol kóstoltatsz, megpróbálsz bekerülni egy-két nyomtatott újságba, ahol elérheted a célcsoportodat, és találsz magadnak egy nemes ügyet, amit a társadalmi felelősségvállalás zászlajára varrhatsz. Mondjuk ez már a "level 100" a bormarketing játékában. Ha most nem meresztesz a monitorra nagy, kerek és ijedt szemeket, akkor Te már jó úton jársz. Ha igen, akkor szemezgess a leírtakból, és tégy meg többet a kommunikációdért, mint tavaly!
     

  5.  Láss a vevőd szemével! 
     Ezt a végére hagytam, mert szerintem ez mindennek a mozgató rugója, bármit is csinálsz a marketingeddel jövőre, enélkül semmi értelme nincsen. Nagyon fontos, hogy bárhol, bármikor kommunikálsz, legyen az egy Facebook poszt, vagy akár egy borvacsorai bemutató, mindig úgy kommunikálj, ahogy az a célcsoportodnak a legjobban tetszene. Ehhez nem kell más, csak egy kis beleérző képesség. Gondold azt, hogy Te vagy az az ember, akinek el akarod adni a borodat, és nézd magad kívülről. Ezután tedd fel a kérdést, hogy "Ugyan mit tud nekem mondani az a borász, amiért inkább az ő borát venném meg?" Ez mindig bejön, próbáld ki! Erről itt írtam részletesebben.

  Hát ennyi. Ez az öt dolog van, amire oda kell figyelned jövőre, és nem marad el a siker. Ha most arra gondolsz, hogy ez nehéz, akkor gondolj arra is, hogy amikor a többlet bevételt számolod, akkor nem is emlékszel majd, hogy egy kicsivel többet dolgoztál a bormarketingen. :)

  Ezekkel a gondolatokkal búcsúztatom az óévet és köszöntöm az újat. Hálásan köszönöm az idei kitüntető figyelmedet, és remélem, hogy jövőre is hasznos tudok lenni számodra.

 

Eredményes, sikeres, és leginkább borvirágos új esztendőt kívánok!

 

Üdv,

Nagy Gábor
alapító
Bormarketing1x1

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
Pillangó Weboldal - PW CMS
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem